ویژه برنامه‌های انجمن اربعین اروپا تشریح شد/ رجبی: اربعین را محدود به عراق نمی‌دانیم


ویژه برنامه‌های انجمن اربعین اروپا تشریح شد/ رجبی: اربعین را محدود به عراق نمی‌دانیم

مدیر و موسس انجمن اربعین اروپا گفت: بار‌ها گفته ام که همه جای دنیا ستاد اربعین زده شود و با دید بین المللی، اهل هنر، فکر و رسانه کنار هم کار کنند.

ویژه برنامه‌های انجمن اربعین اروپا تشریح شد/ رجبی: اربعین را محدود به عراق نمی‌دانیم

علیرضا رجبی مدیر و موسس انجمن اربعین اروپا در آستانه اربعین حسینی و نهمین سال تشکیل این انجمن به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بهترین صحنه برای نشان دادن سیره اهل بیت(ع) و رزمایش ظهور، پیاده روی اربعین است که زمینه ساز ظهور است؛ دراین راه، عالم و عارف و دانشجو و عامه‌ی مردم میتوانند حرف برای گفتن داشته باشند و در امر جهانی کردن پیام عاشورا گام بردارند؛ این تنها حرکتی است که فراملیتی و فرامذهبی است. مسیحی و مسلمان و شیعه و هم ... ندارد. امام حسین(ع) پیشوای جن و انس است و برای تحقق این اهداف که ساده هم نیست همه باید دست به دست هم بدهیم.

وی شیوع ویروس کرونا را هم منفی و هم مثبت دانست و افزود: محرومیت از حضور در حرم سید و سالار شهیدان پیامد منفی کروناست که درد بسیار بزرگی است و امیدوارم خدوند به آن‌هایی که اربعین را در کربلا درک کرده اند صبر عطا کند؛ اما مزیت این اتفاق هم قابل توجه است که ما با انرژی اربعین سال‌های گذشته، با فهم و درکی که از آن داریم، اربعین را محدود به عراق نمی‌دانیم و به مشرف شدن قانع نمی‌شویم و جهان را مطلع میکنیم تا حرکتی که از کربلا آغاز شده تا کوچه پس کوچه‌های آمریکا ادامه پیدا کند؛

رجبی عنوان کرد: بار‌ها گفته ام که همه جای دنیا ستاد اربعین زده شود و با دید بین المللی، اهل هنر، فکر و رسانه کنار هم کار کنند. هر چقدر هم رسانه‌های غربی در قبال اربعین سکوت کنند راه به جایی نخواهند برد.

موسس انجمن اربعین اروپا در مورد فعالیت‌هایی که برای اربعین امسال و در این شرایط در نظر گرفته اند گفت: تریلی‌هایی را اجاره کرده ایم و آن‌ها را با تبلیغات گسترده و پوستر‌های بسیار بزرگ به همراه جمله‌ی" این سفر نمونه بیست میلیونی شما را فرا می‌خواند" از هلند تا فرانسه، از بلژیک تا سوئیس، از آلمان تا اتریش، ازایتالیا تا دانمارک و از لهستان تا مجارستان، آهسته آهسته حرکت می‌دهیم و بدون هیچ تجمعی، به طوری که نکات بهداشتی رعایت شود و خطای ما را پای دین ننویسند، در هر منطقه، دو نفر دو نفر بین مردم پخش می‌شویم. آب، گل و بروشور‌هایی با پیام کوتاه به زبان مادری همان منطقه توزیع می‌کنیم؛ وظیفه ماست حسینی که خداوند از ازل تا امروز پرونده ویژه‌ای برایش بازکرده را به شهر و کشور خودمان محدود نکرده و او را به جهانیان بشناسانیم.

وی با اشاره به محدودیت‌ها و مشکلات زیادی که در اروپا وجود دارد اظهار کرد: کار بسیار سخت است و محدودیت‌ها فراوان، اینجا کسی به تو لطف نمی‌کند، اما بچه‌های اینجا شاهدند که چقدر امام حسین(ع) به ما کمک می‌کند. ما هیچ چیزی از خودمان نداریم و اوست که به داد ما می‌رسد. عالم دست حسین است و از بزرگی هدف همین بس که قرار نیست خاکریز فتح کنی، قله‌های جهانی منتظر توست و باید با تمام هستی بیایی و به دنبال وحدت جهانی باشی.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی