واگذاری کشت و صنعت مغان ابطال شد


واگذاری کشت و صنعت مغان ابطال شد

اردبیل –ایرنا- نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین از ابطال واگذاری شرکت صنعت و صنعت مغان با رای هیات داوری خبر داد.

صدیف بدری روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان مورد مخالفت مردم استان بود و خواسته اصلی هم ابطال این واگذاری بود که هیان داروی امروز به ابطال آن رای داد.

وی اضافه کرد: این شرکت به قیمت ناچیزی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شده بود و باید کاری کرد تا این شرکت به قیمت مناسب و عادلانه واگذار شود.

بدری بیان کرد: مدیریت این شرکت تا زمان واگذاری بعدی بر عهده دولت و سازمان خصوصی‌سازی خواهد بود.

نماینده اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شرکت در آینده باید به یک شرکت سودده تبدیل شده و اشتغال فراوانی هم در آن ایجاد شود.

وی درباره خسارت های وارده به سرمایه‌گذار فعلی شرکت کشت و صنعت گفت: خسارت‌ها ، هزینه‌ها و درآمدهای شرکت باید بررسی شود و فکر نمی‌کنم خسارتی وارد شده باشد چرا که شرکت در طول این مدت درآمد هم داشته است.

بدری ادامه داد: واگذاری کشت و صنعت مغان باید به سرمایه‌گذار توانمند و با صلاحیت واگذار شود تا موجب ارتقای بهره‌وری و ایجاد اشتغال در منطقه شود.

وی افزود: دولت طبق قانون و سیاست‌های کلی اصل ۴۴ ملزم به واگذاری بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی خود، از جمله کشت و صنعت مغان است ولی خریدار باید صلاحیت و اهلیت داشته باشد و در غیر این صورت مخالف واگذاری بوده و از مقام‌های ارشد کشوری نیز خواسته‌ایم تا زمان محقق شدن شروط لازم از واگذاری این شرکت ممانعت کنند.

وی بیان کرد: هر گروهی که بخواهد مالک مجموعه کشت و صنعت باشد باید دارای توان مالی و تجربه کافی بوده و متعهد گردد تا تعداد فرصت‌های شغلی در این شرکت را افرایش دهد.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی ، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات مدرن میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه‌های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

طرح واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی در چارچوب اجرای اصل ۴۴ با برگزاری مزایده، به بخش خصوصی واگذار شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی