اربعین، تداوم معنادار دلدادگی جامعۀ اسلامی به زلال جوشان مکتب حسینی است


اربعین، تداوم معنادار دلدادگی جامعۀ اسلامی به زلال جوشان مکتب حسینی است

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و استاندار کرمان در پیامی مشترک اربعین را تداوم معنادار دلدادگی جامعۀ اسلامی به زلال جوشان مکتب حسینی، جلوه‌گاه بروز صبر، بلاغت و شجاعت زینبی و اقتدار و پویایی ولایت علوی در سیمای امام سجّاد (ع) دانستند.

به گزارش دریافتی ایرنا، در این پیام آمده است:حسین، چراغ هدایت و کشتی نجات و کربلا «أطهر بقاع الأرض» است.

در ادامه این پیام که عصر پنجشنبه انتشار یافت ،آمده است: اربعینی است که «سرهای قدسیان همه بر زانوی غم است» و فاجعۀ مصیبت‌بار شهادت امام حسین (ع) و یارانش، بر زمین و آسمان نشسته است که «السّماءُ بَکَت علی الحسین(ع)». در بررسی ابعاد اربعین و تدبّر در مکتب حسین (ع)، باید چارچوب‌هایِ زمانه را در هم شکست و با نگاهی فرازمانی و معرفت‌شناسانه به آن نگاه کرد.

در بخش دیگر این پیام چنین ذکر شده است: با این باورها، ما نیز ضمن بازخوانی و بازگویی تأکید روایات و کتب شیعی بر استحباب زیارت اربعین در این روز، در کنار همۀ مردم عزیز ایران و خاصّه مردم شریف و نجیب استان کرمان به سوگ می‌نشینیم و برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، بنا به فرمودۀ رهبر معظم انقلاب از راه دور و با همراهی مجازی این زیارت را قرائت نموده و از خداوند منّان می‌خواهیم که همۀ ما را از محبّان واقعی اهل بیت علیهم السّلام و از رهروان و پویندگان راه و مکتب سرور آزادگان (ع) قرار دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی