حضور مردم در برنامه‌های مسجد فاطمیه محله دولاب در دوره کرونا کم نشده است


حضور مردم در برنامه‌های مسجد فاطمیه محله دولاب در دوره کرونا کم نشده است

حجت‌الاسلام نوروزی گفت: میزان حضور مردم در برنامه‌های مسجد فاطمیه محله دولاب به دلیل واقع‌ شدن آن در یکی از محلات قدیمی شهر تهران، در دوره شیوع ویروس کرونا کم نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین نوروزی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه حضور مردم در اکثر مساجد کشور در دوره شیوع ویروس کرونا کمتر شده است، اظهار کرد: این وضعیت برای تعداد کمی از مساجد اتفاق نیفتاده است، برای نمونه میزان حضور مردم در برنامه های مسجد فاطمیه (واقع در تهران، خیابان 17 شهریور، نرسیده به میدان خراسان، انتهای خیابان عجب گل، انتهای خیابان شهید صمدی) به دلیل واقع شدن آن در یکی از محلات قدیمی شهر تهران، در دوره شیوع ویروس کرونا کم نشده است.

امام جماعت مسجد فاطمیه با اشاره به 30 سال امامت جماعت خود در این مسجد، افزود: اهالی مساجدی که با تغییر مداوم امام جماعت روبر نشده و در محلات قدیمی واقع شده اند، تعامل نزدیکی با یکدیگر پیدا می کنند که اثرات خود را در دوره هایی همچون شیوع ویروس کرونا نشان می دهد که عدم کاهش حضور مردم از جمله آنها است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از دلایلی که موجب استمرار حضور مردم در چنین مساجدی حتی در دوره شیوع کرونا می شود برگزاری جلسات هفتگی هیئت های مذهبی در آنها است، برای نمونه چند دهه است جلسات دو هیئت واقع در محله دولاب، در مسجد فاطمیه برگزار می شود که این روند در هشت ماه اخیر نیز تقریبا بدون تطعیلی ادامه داشت.

نوروزی در ادامه با اشاره به ضد عفونی کردن مسجد فاطمیه و محله دولاب توسط اعضای پایگاه بسیج این مسجد، گفت: کمک مومنانه اهالی این مسجد نیز با مشارکت کارگزاران دو هئیتی که به آن اشاره کردم و پایگاه بسیج و تعدادی از خیران جنوب تهران، در چند نوبت میان نیازمندان توزیع شد.

وی با بیان اینکه برنامه هایی همچون مراسم ادعیه خوانی و زیارت نامه خوانی همچون سایر مساجد در مسجد فاطمیه نیز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: جلسات تدبر در قرآن نیز در روزهای شنبه و دوشنبه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در این خانه خدا برگزار می شود.

پایان پیام/397

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان