معاون استاندار همدان: برگزاری همایش ممنوع است


معاون استاندار همدان: برگزاری همایش ممنوع است

همدان - ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برگزاری هر گونه همایش یا مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی ممنوع است.

مصطفی آزادبخت روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بر اساس تصمیم های جدید اتخاذ شده سینماها، مراکز تئاتر و مشابه آن، شهربازی، گیم نت ها، تفرجگاه‌ها، تالارهای پذیرایی، نمازهای جمعه و جماعات در شهرهای با وضعیت قرمز، باغ موزه‌ها و اماکن سیاحتی، زیارتگاه‌ها، مساجد، تکایا و اماکن متبرکه تعطیل شده است.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور پیشگیری از افزایش مبتلایان به کرونا از فعالیت باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی، استخر شنا، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها، خانه مسافرها و سوئیت‌ها جلوگیری شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با بیان اینکه فرهنگسراها، آموزشگاههای هنری، کتابخانه، مراکز علمی، آزاد و زبان سراها تعطیل هستند اظهار داشت: کلاس دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش در تمامی مقاطع تحصیلی، حوزه های علمیه و فنی و حرفه ای به صورت غیرحضوری برگزاری می‌شود.

آزادبخت ادامه داد: مهد کودک‌ها، مطب پزشکان، کلینیک‌های پزشکی، روزبازارها، پاساژها، دفاتر پیشخوان دولت، مراکز خدمات الکترونیک قضایی، مراکز پلیس + ۱۰ و تعویض پاک در صورت رعایت نکردن شیوه‌نامه های بهداشتی تعطیل می‌شود.

وی گفت: در آرامستان ها ورود حداکثر ۲۰ تن از بستگان متوفی برای شرکت در مراسم تدفین پیش بینی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اضافه کرد: در ادارات و سازمان ها نظارت جدی بر جلوگیری از حضور افراد دارای علائم بیماری کرونا صورت می گیرد همچنین تمهیدات استفاده از دورکاری برای شاغلان دارای بیماری زمینه ای نظیر قلبی و عروقی، دیابت و تنفسی و زنان باردار و زنان دارای زیر کودک زیر ۶ سال در نظر گرفته شده است.

آزادبخت اضافه کرد: مواردی که اسمی از آنها عنوان نشده است می‌توانند همانند گذشته البته با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.

امروز با فوت ۱۹۵ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۸ هزار و ۲۹۳ نفر رسید و ۳۰ استان در وضعیت قرمز یا هشدار هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس گفت : در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۹ مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۸۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۲۷۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۹۶ هزار و ۲۵۳ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل