پاسگاه های محیط بانی گیلان به دوربین های فوق مدرن حفاظتی مجهز می شوند


پاسگاه های محیط بانی گیلان به دوربین های فوق مدرن حفاظتی مجهز می شوند

رشت – ایرنا – مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از تجهیز پاسگاه های محیط بانی استان به دوربین های فوق مدرن حفاظتی و فناوری های پاک خبر داد.

ساسان کفایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در راستای اجرای بند (ز) ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه و ضرورت استفاده از فناوری های پاک و سازگار با محیط زیست انجام می شود.
وی اظهار داشت: در همین راستا نخستین پنل خورشیدی و دوربین های فوق مدرن حفاظتی در پاسگاه سرمحیط بانی سفید رود که در مجاورت یکی از مهمترین رودخانه های آبریز دریای خزر و زایشگاه طبیعی ماهیان استخوانی و خاویاری است در پارک ملی بوجاق کیاشهر نصب و راه اندازی شد.

وی ابراز امیدواری کرد: در گام های بعدی سایر پاسگاه های استان نظیر اسپند ، جوکندان ، سیاه درویشان نیز که از توسعه یافتگی کمتری برخوردارند به انرژی های پاک و سازگار با محیط زیست مجهز شوند.
۱۷۲ محیط بان در ۲۱ پاسگاه محیط بانی گیلان مشغول به فعالیت هستند.
استان گیلان دارای ١٥ منطقه تحت مدیریت شامل یک پارک ملی - چهار اثر طبیعی ملی - پنج پناهگاه حیات وحش و پنج منطقه حفاظت شده است که ۹/۱۶درصد از سطح کل استان را شامل می شود ؛ همچنین استان دارای شش منطقه شکارممنوع ( اشکورات- استیل- ناو اسالم- دیلمان درفک- اژدهابلوچ و جیرنده ) نیز بوده که ۱۰/۳درصد از سطح کل استان را شامل می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی