پول هپکو به ارزش 230 میلیارد تومان در حساب سازمان راهداری است


پول هپکو به ارزش 230 میلیارد تومان در حساب سازمان راهداری است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: 230 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی دولت برای ساخت 204 دستگاه گریدر توسط شرکت هپکو اراک در حساب سازمان راهداری است اما امکان صدور ضمانت نامه وجود ندارد.

سید علی آقازاده روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی افزود: با پیگیرهایی که برای حل مشکلات این شرکت در سال‌های اخیر انجام شده است اکنون این شرکت مشکل جدی برای ادامه تولید ندارد جز اینکه نمی‌تواند ضمانت نامه لازم برای عقد قرارداد را تامین کند.

وی اظهار داشت: همچنین شرکت آذر آب اراک نیز با ۳۰ میلیون دلار می‌تواند قرارداد خارجی و داخلی برای تولید منعقد کند.

آقازاده اظهار داشت: استان مرکزی در رفع مشکلات و موانع تولید در سه سال اخیر اقدامات مناسبی داشته و این درحالی است کارکنان هپکو هفت ماه حقوق نداشتند و کارکنان آذرآب نیز برای مشکلات کارگری کف خیابان بودند.

استاندار مرکزی گفت: تورم و افزایش سطح عمومی قیمتها به همه تولیدات تسری یافته است و باید حاکمیت و نظام برای آن بیاندیشد و در همین شرایط اقتصادی واگذاری واگن پارس به مپنا کلید زده شد.

آقازاده افزود: با واگذاری این شرکت مشکلات بیمه، بانک و تامین اجتماعی شرکت واگن پارس حل خواهد شد.

وی اظهار داشت: قیمت تمام شده یک دستگاه گریدر پارسال ۹۰۰ میلیون تومان بود اما اکنون به ۶ میلیارد تومان رسیده است و باید از این شرایط سخت تاریخی گذر کرد.

استاندار مرکزی گفت: اکنون نگرانی برای واحدهای صنعتی خصوصی استان است که با مشکلاتی مواجه هستند و باید تلاش شود موانع آنان هم برطرف شود.

آقازاده در بخش دیگری از سخنان خود افزود: عدم استقرار واحدهای صنعتی در شعاع ۳۰ کیلومتری شهرها اکنون موجب مشکلاتی شده و باید این مصوبه به هیات دولت بازگردد که با رفع آن سرمایه‌گذاران برای ایجاد واحدهای صنعتی با مانع مواجه نشوند.

نمایندگان مجلس آمادگی دارند موانع پیش رو در صنعت را برطرف کند

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تحقق جهش تولید آمادگی دارند موانع پیش روی بخش صنعت را برطرف کنند.

محمدحسن آصفری افزود: برخی از مشکلات صنایع در پرداخت مالیات و تامین اجتماعی است که باید طبق قانون انجام شود و نمی‌توان خارج از قانون انتظار داشت.

وی اظهار داشت: برخی مشکلات و موانع پیشروی بخش صنعت نیز باید از طرف هیات دولت برطرف شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایعی در استان وجود دارند که در صورت تامین مواد اولیه قفل تولید آنها باز و چرخش تولید در آنها آغاز می شود، بنابراین باید مشکلات آنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

آصفری افزود: باید قانونگذاری و مصوبات هیات وزیران به طور شفاف مطرح تا خروجی مورد نظر، راه گشا باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: امسال بودجه کشور ۴۵۰ هزار میلیارد تومان است که ۲۰۰ هزار میلیارد تومان مربوط به حقوق کارکنان و بخشی برای طرح های عمرانی پیش بینی شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۸ درصد سهام آذرآب اراک مربوط به بانک کشاورزی است و با وجود آنکه هر روز به سرمایه‌اش اضافه می‌شود هیچ اقدامی برای رفع مشکلات این شرکت انجام نمی‌دهد.

آصفری افزود: باید مصوبات ستاد تسهیل ضمانت اجرایی داشته باشد تا تولید کنندگان نسبت به نشست و مصوبات آن امیدوار باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز گفت: باید در شرایط سخت از همه ظرفیت‌های موجود استفاده بهینه صورت گیرد تا مشکلات یکی پس از دیگری برطرف شود.

«سعید فرخی» افزود: عبور از شرایط زمانی ممکن است که همه ارکان حاکمیتی و دلسوزان صنعت همراه و همگام با هم حرکت کنند.

وی اظهار داشت: باید نمایندگان مجلس پیگیر مقررات زدایی باشند زیرا برخی قوانین دست و پای تولید کننده را بسته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: دولت باید در حوزه کاری خود نسبت به تغییر قوانین به سرعت اقدام کند زیرا سرعت تغییر قوانین ما نسبت به سرعت در عرصه اقتصادی کند است.

فرخی افزود: ما مدیران در صدد کمک به افسران جنگ اقتصادی هستیم اما برخی قوانین مانع می‌شود بنابراین باید مقررات زدایی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: در برخی موارد ستاد رفع موانع تولید به خاطر برخی قوانین ناکارآمد است باید با حرکت سریع کارا شود و اگر در ساختار نقصی وجود دارد برای رفع آن کوشید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: در حوزه شرکت واگن پارس اراک باید برنامه (تحریک تقاضا) به وجود آید و به جای دادن تسهیلات به کارخانه این تسهیلات به مشتریان پرداخت شود.

فرخی افزود: برچسب آلودگی به کلانشهر اراک زده شده و این مهم باعث شده تا توسعه صنعتی این کلانشهر اتفاق نیفتد لازم است از ظرفیت شورای گفت و گو استان بیشتر استفاده شود.

در این نشست مشکلات شرکت هپکو، آذرآب، شرکت اکسین و واگن پارس بررسی شد.

استان مرکزی ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی فعال دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درد تازه