مراسم تشییع شهید شیری در فضای باز برگزار می‌شود


مراسم تشییع شهید شیری در فضای باز برگزار می‌شود

قزوین – ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: با توجه به شیوع کرونا مراسم تشییع پیکر پاک شهید مدافع حرم زکریا شیری روز شنبه 26 مهرماه در فضای باز برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی مراسم تشییع پیکر شهید شیری، افزود: پیکر پاک این شهید همزمان با سالروز رحلت حضرت رسول اکرم حضرت محمد مصطفی(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) در محل گلزار شهدای شهر اقبالیه تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مراسم‌ استقبال از پیکر شهید مدافع حرم با حضور قشرهای مختلف مردم استان در برخی از شهرهای استان برگزار می‌شود.

حبیبی تاکید کرد: با توجه به الزام و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم تشییع به صورت متحرک و پیاده روی نخواهیم داشت و مراسم استقبال و تشییع در فضای باز و با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی در ادمه افزود: با توجه به شرایط کرونایی ضرورت دارد فعالیت در فضای مجازی با جدیت و کیفیت دنبال شود و صدا و سیمای مرکز قزوین برنامه‌های تشییع پیکر شهید را به صورت جامع و کامل پوشش دهد.

معاون استاندار تاکید کرد: فضاسازی شهری باید با انگیزه و اهتمام مسوولان به گونه‌ای که شایسته شهید باشد صورت بگیرد.

در پی بازگشت غرورآفرین پیکر مطهر شهید مدافع حرم از سوریه، یکبار دیگر حال و هوای قزوین، شهدایی و مملو از عشق و ارادت به حضرت زینب (س) و مدافعان حرم شده است.

شهید شیری در درگیری‌های سال ۹۴ در منطقه العیص استان حلب به همراه ۲ رزمنده دیگر قزوینی در عملیات قبه الخضرا به شهادت رسیدند که پیکر پاک وی به تازگی به همراه هفت تن از شهدای خان طومان به وطن بازگشته است.

براساس اعلام روابط عمومی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین، ویژه برنامه‌های گرامیداشت شهید شیری از امروز مقابل مزار شهدای گمنام شهر آبیک آغاز می‌شود و روز شنبه ۲۶ مهر ماه همزمان با شهادت امام رضا (ع) با حضور حداقلی مردم به دلیل شیوع کرونا در شهر اقبالیه تشییع خواهد شد.

این شهید بزرگوار یکم آذرماه سال ۱۳۶۵ در روستای گرماب خدابنده به دنیا آمد، پدرش شعبانعلی و مادرش رقیه آقائی نام داشت.

شهید شیری که تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی در رشته مدیریت دفاعی ادامه داد، در تاریخ ۱۱ فروردین سال ۱۳۸۷ ازدواج کرد و صاحب دو فرزند پسر و دختر شد.

این شهید والامقام که پاسدار بود، توسط سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین و به‌عنوان فرمانده دسته و مدافع حرم در جبهه دفاعی سوریه حضور یافت و چهارم آذر سال ۱۳۹۴ در سوریه، بر اثر انفجار تله انفجاری و اصابت ترکش و جراحات وارده شهید شد و تا پنج سال اثری از پیکرش به دست نیامد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا