فرماندار صومعه سرا بر تسهیل روند اداری برای سرمایه گذاری تاکید کرد


فرماندار صومعه سرا بر تسهیل روند اداری برای سرمایه گذاری تاکید کرد

رشت _ ایرنا _ فرماندار شهرستان صومعه سرا گفت : برای جذب سرمایه گذار بویژه در حوزه گردشگر یجذب کنیم ابتدا بای  با تسهیل روند اداری احساس امنیت را در آنها بوجود بیاوریم.

سیدجلال سید محمدی غروب یکشنبه در جلسه بررسی پروژه های دست اجرای حوزه گردشگری این شهرستان اظهارداشت : کرونا خسارت های زیادی در حوزه های گردشگری بوجود آورده است و واحدهای بومگردی رستوران ها در این بخش بیشترین خسارت ها را دیده اند .
وی با اشاره به اینکه باید از بافت های طبیعی چون تالاب و منطقه هفت دغنان بیشتر استفاده کنیم افزود: برای احیاء پروژه های گردشگری در شهر تاریخی گسکر در هفت دغنان و بازسازی اسلحه خانه میرزا کوچک در گوراب زرمیخ ۱۲میلیارد تومان اعتبار در خواست شده است .
وی در ادامه تاکید کرد :روند بازسازی اسلحه خانه میرزا کوچک در گوراب زرمیخ که در اختیار شهرداری است باید شتاب گیرد .
فرماندار صومعه سرا خاطرنشان کرد : بازارهای محلی این شهرستان بعنوان یک ظرفیت برای ارائه محصولات محلی بومی و بویژه صنایع دستی باید مورد توجه قرار گیرد .
سید جلال سید محمدی افزود: روستاهای حاشیه تالاب و آب بندان ها می توانند بستری مناسب برای سرمایه گذاران در حوزه گردشگری باشند .

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان در دیدار با فرماندار شهرستان صومعه سرا خواستار این شد که از ظرفیت مدارس برای آموزش صنایع دستی استفاده شود.
مسعود حلاج پور در ادامه بر برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های مردمی و مشارکت هنرمندان تاکید و تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی می توان با تکیه به صنایع دستی به سوی اشتغال پایدار حرکت کرد.
وی افزود: صادرات سفال از شهرستان صومعه سرا به کشور هلند در سال ۹۵ نشان دهنده این است که این شهرستان پتانسیل خوبی در حوزه صنایع دستی دارد .
وی یادآور شد: در زمینه بحران کرونا و خسارت به هنرمندان صنایع دستی این شهرستان ۸۰ پرونده تشکیل و ۵۴۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است .
وی در ادامه اظهار داشت: مراتب ثبت ۱۲ اثر میراث‌فرهنگی ناملموس از طرف وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌ای به استاندار گیلان ابلاغ شده است .
حلاج پور در ادامه با اشاره به اینکه ۸ اثر ثبت شده ملی در شهرستان وجود دارد افزود: امیدواریم با تلاش های رئیس اداره میراث فرهنگی کار ثبت سوغات شهرستان از جمله حلوا ضیابری ،شکرسیاه (نیشکر پزی ) و رشته خشکار به زودی انجام پذیرد.
وی اظهارداشت: با اعتبارات پیش بینی شده برای آثار تاریخی این شهرستان اکثر آ نها مرمت شده است اما برای پروژه های باستان شناسی باید اعتبارات ملی تخصیص یابد .

معاون گردشگری گیلان با اشاره به تلاش مسوولان در برگزاری جشنواره ها در این شهرستان افزود: برگزاری جشنواره های مختلف با بهره گیری مناسب از ظرفیت های بومی و محلی و حفظ آئین، صومعه سرا را به شهر جشنواره ها در استان تبدیل کرده است .
حمید آذرپور در ادامه افزود: تعداد واحدهای مراکز اقامتی و پذیرایی شهرستان که تحت پوشش اداره کل قرار دارند رو به افزایش ، و تعداد تخت های هتل ها و مهمانسرا ها و واحد های بوم گردی افزایش یافته است .

حسن پور معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری گیلان از احداث یک هتل در بازار جمعه خبر داد و افزود: صدور ۴۷ موافقت اصولی در نیمه نخست تا پایان سال به ۶۲ مورد خواهد رسید.

وی افزود: برای اجرای ۲۷پروژه در این شهرستان ۴۵میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود که برای بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد که این روند نشان دهنده توسعه زیرساخت در شهرستان صومعه سرا می باشد.

به گزارش ایرنا ، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان به همراه معاونان خود پس از دیدار با فرماندار شهرستان صومعه سرا از چندین پروژه بومگردی بازدید کردند .
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل ساده 1402 با طرح های شیک و جذاب