شهرداری‌های استان اردبیل با مشکل مالی مواجه هستند


شهرداری‌های استان اردبیل با مشکل مالی مواجه هستند

اردبیل-ایرنا-معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت:شهرداری‌ها این استان با مشکل مالی مواجه هستند.

به گزارش ایرنا،فرزاد قلندری روز پنجشنبه در همایش شهرداران استان اردبیل افزود: ۱۲۰ میلیارد ریال حقوق پرسنل شهردرای‌ها به خاطر کمبود امکانات مالی به تاخیر افتاده و نیاز است به شهرداری‌ها کمک و مساعدت شود تا حقوق پرسنل بیش از این به تاخیر نیفتد.

وی بیان کرد:بودجه مصوب کل شهرداری‌های استان اردبیل در سال ۹۷ به میزان ۶هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود که ۶۲ درصد آن تحقق یافت و ۹۸۰ میلیارد ریال هم از سوی سازمان شهردرای ها و خزانه به شهرداری ها کمک شده است.

قلندری ادامه داد: در سال ۹۸ هم بودجه مصوب کل شهردرای های استان اردبیل ۶هزار و ۶۰ میلیارد ریال بود که پنج هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال آن معادل ۸۲ درصد تحقق یافت و هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هم از سوی سازمان همیاری شهرداری‌ها و خزانه به شهرداری‌ها کمک شد.

وی اضافه کرد:در سال ۹۹ هم تاکنون هشت هزار و ۲۰ میلیارد ریال بودجه در شهرداری‌های استان به تصویب رسیده که ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آن معادل ۳۲ درصد تحقق یافته و از سوی دولت هم ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری ها اختصاص داده شده است.

معاون عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه حمایت دولت از شهرداری ها ضروری است گفت:در بحث فضای سبز،حمل و نقل عمومی و آتش‌نشانی شهرداری‌های استان نیازمند تامین امکانات مالی هستند که تلاش می‌شود با تامین اعتبارات لازم مشکلات موجود در شهرداری‌ها برطرف شود.

حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل هم در این همایش حمایت دولت از شهرداری‌ها را خواستار شد و گفت:شهردرای اردبیل در بحث ساماندهی نیروهای شرکتی با مشکل مواجه شده بطوریکه امکان تعدیل وضعیت و جذب جدید نیرو برای شهرداری مقدور نیست که باید در این موارد هم تدابیری اندیشیده شود.

وی افزود:در حمل و نقل عمومی هم شهرداری اردبیل با مشکل مواجه شده و ناوگان فرسوده شهرداری نیازمند نوسازی است.

شهردار اردبیل تصویب لایحه مدیریت درآمد پایدار را ضروری دانست و گفت:در صورت تصویب نهایی این لایحه بسیاری از مشکلات شهرداری‌ها برطرف می‌شود.

در این همایش مشکلات شهرداری‌ها استان اردبیل مورد بررسی قرار گرفت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


20 متن و پیام تبریک تولد پسرم