بیش از چهار هزار تن انار در کرمانشاه برداشت می‌شود


بیش از چهار هزار تن انار در کرمانشاه برداشت می‌شود

کرمانشاه - ایرنا- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برآورد تولید چهار هزار و 15 تن انار در استان خبر داد و گفت: برداشت انار از 20 مهرماه در استان آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد.

«منصور احمدی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: سطح زیر کشت باغات انار استان ۹۲۴ هکتار است که از این سطح ۱۲۸ هکتار نهال و ۷۹۶ هکتار بارور است.

وی بیشترین سطح زیر کشت انار را مربوط به شهرستان پاوه دانست و گفت: به لحاظ عدم مصرف سموم شیمیایی و کود، انار استان کرمانشاه جزو محصولات سالم به شمار می‌رود.

او در مورد رقم های انار در استان کرمانشاه نیز توضیح داد که رقم‌های؛ قم، شاروانی، شیرین ساوه، ملس ساوه و رباب از جمله ارقام انار کشت شده در استان است.

سطح باغات استان کرمانشاه اکنون ۴۲هزار هکتار است که سالانه ۳۱۰هزار تن انواع محصولات باغی از این باغات تولید و برداشت می‌شود.

شهرستان صحنه با حدود ۹هزار هکتار، شهرستان کرمانشاه با چهار هزار و ۹۰۰ هکتار و شهرستان قصرشیرین با چهار هزار هکتار بیشترین میزان سطح باغات استان را دارند.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگران زن و مرد شمالی ایرانی / باورتان نمی شود ! + عکس ها و اسامی