نماینده مجلس: حل مشکلات کشور در گرو توجه به ظرفیت‌های داخلی است


نماینده مجلس: حل مشکلات کشور در گرو توجه به ظرفیت‌های داخلی است

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه بسیج اشتغال همواره در کشور مورد غفلت واقع شده است، گفت: حل مشکلات کشور در گرو توجه به ظرفیت‌های داخلی است.

سیدکاظم دلخوش اباتری روز سه‌شنبه در صحن علنی مجلس در نطق میان‌دستور خود اظهار کرد: مردم ما در شرایط فعلی با مشکلات اقتصادی شدیدی مواجه هستند و مقامات کشور باید به این مشکلات دقت کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: یکی از اشکالات فعلی در کشور این است که متاسفانه با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیش‌رو است برخی از مدیران و مردم ما مرعوب شده و سرنوشت مملکت را گره‌زده به سرنوشت انتخابات آمریکا می‌دانند.

دلخوش اباتری با اشاره به سه مناظره ترامپ و بایدن به عنوان رقیب خاطرنشان کرد: دیدیم که آقایان در این سه مناظره چقدر سخیف و با اطلاعات پایین با یکدیگر مذاکره می‌کردند و کشوری که با آن عظمت که دم از بزرگی می‌زند، چقدر کوچک نشان داده شد و این فرق فاحش فرهنگی و عقلی سطح پایین با فرهنگ غنی ما هیچ سازگاری ندارد و ما باید نسبت به حل مشکلات خودمان در کشور باید بیشتر به ظرفیت‌های داخلی روی آوریم.

وی با اشاره به فرمایشات و شعار سال رهبر انقلاب اسلامی در ۱۴-۱۵ سال گذشته درباره مشکلات و مسائل اقتصادی کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه سند چشم‌انداز سهم ما را از وابستگی بودجه به نفت در ۱۴۰۴، صفر پیش‌بینی کرده بود، متاسفانه ما نتوانستیم دست از نفت برداریم و از منابع داخلی کشور استفاده کنیم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با اشاره به آیه‌ای از قرآن خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در شرایط سخت اقتصادی کشور در ۱۰ مورد انفال می‌توان به آن توجه کرد، بحث معادن است. ما در کشور در خام فروشی و استفاده از معادن مس، طلا و روی هنوز نتوانسته‌ایم حتی ۱۵ درصد هم از ظرفیت این معادن استفاده کنیم چرا که از این منابع می‌توان در شرایط فعلی استفاده کرد.

دلخوش‌اباتری صریح کرد: مقام معظم رهبری چهار سال گذشته، فرمودند به دلار و یورو تکیه نکنید. در منطقه به‌گونه‌ای تلاش کنید که پول ملی- منطقه‌ای را در کشور و منطقه ایجاد کنید. متاسفانه هنوز به این فرمایش رهبری توجه نشده است.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به بحث بسیج اشتغال خاطرنشان کرد: ملت ما در زمان جنگ انقلاب تا امروز نشان داده‌اند که هم استوار و محکم و هم همواره پای نظام ایستاده و اهل کرم و مدارا و سرزنده‌ترین مردم دنیا هستند. تردید نکن که مردمان این خاک همواره ولی‌نعمت ما هستند.

وی گفت: بسیج اشتغال همواره در کشور مورد غفلت واقع شده و از امکانات بخش خصوصی و تعاونی‌ها به درستی استفاده نشده، در حالیکه تعداد جوانان بیکار بسیار است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در تذکر به دستگاه‌های نظارتی در کشور گفت: متاسفانه موازی‌کاری در کشور زیاد است. اگر امروز به مسئولین و مجلس اهانت می‌شود مقصر خودمان هستیم، برای اینکه جرات را از مدیران کشور گرفته‌ایم. مدیر امروز با مدیر ۱۰-۲۰ سال گذشته کاملا متفاوت است و تلاش می کند خودش را حفظ کند. اگر بنا باشد کشور را آباد کنیم باید این جرات را به مدیران کشور برگردانیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا شانس استقلال برای قهرمانی بیشتر از پرسپولیس است؟