شورای دانش‌آموزی یک تمرین دموکراسی محسوب می‌شود


شورای دانش‌آموزی یک تمرین دموکراسی محسوب می‌شود

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: شورای دانش‌آموزی یک تمرین دموکراسی محسوب می‌شود.

محمد مهرافزون در حاشیه انتخابات بیست و سومین شورای دانش‌آموزی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در شبکه شاد که امروز ششم آبان‌ماه در دبیرستان متوسطه دوم شاهد دخترانه برگزار شد در جمع خبرنگاران، این شورا تکریم عملی دانش آموزان و تحقق شعار دانش‌آموز محوری است.

وی ضمن تبریک به مناسبت سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج) پیرامون شورای دانش‌آموزی، تصریح کرد: شوراهای دانش‌آموزی به استناد ماده ۱۸ و ۲۰ آیین‌نامه اجرایی مدارس، مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش و راهکار ۲-۱۳ سند تحول بنیادین برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد خاطرنشان کرد: دانش آموزان با ورود به این شورا به‌صورت میدانی، حس مسئولیت‌پذیری، قدرت تصمیم‌گیری و مشارکت‌جویی را تمرین می‌کنند که این مهارت‌ها از اصول بنیادین یک زندگی اجتماعی است.

مهرافزون اضافه کرد: این دوره از انتخابات به‌صورت الکترونیکی و در بستر شبکه شاد، امروز ششم آبان ماه ۱۳۹۹ هم‌زمان در سراسر کشور رأس ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد و کلیه دانش آموزان از پایه سوم ابتدایی به بالا می‌توانند در این شورا مشارکت داشته باشند.

وی بیان کرد: در شهرستان در مجموع ۴۲۸۶۹ دانش‌آموز ابتدایی و متوسطه فردا به‌صورت مجازی در شورای دانش‌آموزی شرکت خواهند کرد.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد ادامه داد: از این تعداد ۱۵ هزار و ۳۳۲ دانش‌آموز پسر و دختر مدارس ابتدایی شهری و ۴۱۵۴ دانش‌آموز مدارس ابتدایی روستایی که جمعاً ۱۹ هزار و ۴۸۶ دانش آموزان در مدارس خود به رقابت می‌پردازند.

مهرافزون عنوان کرد: ۲۰ هزار و ۵۶۹ دانش‌آموز در مدارس متوسطه دوره اول و دوم شهری و ۲۸۱۴ دانش‌آموز متوسطه روستایی که جمعاً ۲۳ هزار و ۳۸۳ دانش‌آموز متوسطه در مدارس خود باهم به رقابت خواهند پرداخت.

وی اظهار کرد: شورای دانش‌آموزی یک تمرین دموکراسی محسوب می‌شود و شما دانش آموزان برای آینده آماده می‌شوید که بتوانید در عرصه‌های مختلف اجتماعی خوش بدرخشید و استعدادهای خود را به اثبات برسانید.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد تصریح کرد: خودباوری، مشارکت‌جویی، مسئولیت‌پذیری و تقویت اعتمادبه‌نفس از مواردی است که هدف اصلی تشکیل شوراهای دانش‌آموزی محسوب می‌شود.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عملیات اجرایی سه طرح ورزشی در معمولان پلدختر آغاز شد