تقاضای 50 نماینده برای اولویت بخشی به طرح اصلاح ساختار بودجه


تقاضای 50 نماینده برای اولویت بخشی به طرح اصلاح ساختار بودجه

تهران- ایرنا- رییس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس گفت: تقاضای 50 نفر از نمایندگان برای در اولویت قرار گرفتن طرح اصلاح بودجه تقدیم هیات رییسه مجلس شده است و فردا در مورد آن رای گیری می‌شود.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، محسن زنگنه روز یکشنبه از جمع‌آوری ۵۰ امضا برای در اولویت قرار دادن طرح برخی احکام اصلاح ساختار بودجه کشور در دستور کار صحن علنی مجلس خبر داد و اظهارکرد: امروز بر اساس تبصره (۱) ماده(۱۰۰)، تقاضای ۵۰ نفر از نمایندگان برای در اولویت قرار گرفتن این طرح در دستور کار، تقدیم هیات رییسه مجلس شد.

رییس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس افزود: طرح برخی احکام اصلاح ساختار بودجه کشور براساس آیین‌نامه داخلی مجلس تا ۱۶ آبان ماه برای ارائه پیشنهادات نمایندگان در سامانه پارلمان قرار گرفته است.

زنگنه عنوان کرد: فردا این درخواست به منظور انجام رای‌گیری در صحن علنی ارائه خواهد شد تا با تصویب آن، طرح برخی احکام اصلاح ساختار بودجه کشور در اولین جلسه مجلس طی هفته آینده در دستور کار قرار گیرد و ما بتوانیم هرچه سریعتر مصوبه را به شورای نگهبان و دولت برسانیم.

براساس تبصره (۱) ماده(۱۰۰) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، حداقل ۵۰ نفر از نمایندگان می‌توانند از رییس جلسه مجلس تقاضا کنند گزارش چاپ شده کمیسیون خارج از نوبت در دستور کار جلسه علنی قرار گیرد و رییس جلسه درخواست متقاضیان را پس از صحبت یکی از متقاضیان و یک مخالف و یک موافق هر کدام به مدت ۵ دقیقه، به رای می‌گذارد.

در صورت تصویب، رسیدگی به گزارش مورد تقاضا در همان جلسه یا جلسه بعد شروع می‌شود و با اعمال مجدد این تبصره نمی‌توان آن را متوقف کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج