رزمایش دفاع درآموزش و پرورش البرز برگزار شد


رزمایش دفاع درآموزش و پرورش البرز برگزار شد

کرج - ایرنا - به مناسبت هفته پدافند عامل، رزمایش دفاع اداری روز یکشنبه با رویکرد حفاظتی درآموزش و پرورش استان البرز با رمز « محمد رسول الله (ص) با حضور بسیجیان فرهنگی برگزار شد.

مسوول کانون بسیج فرهنگیان استان البرز در این رزمایش ضمن تبریک هفته وحدت و محکوم کردن توهین به نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) گفت: این رزمایش به منظور حفظ انسجام سازمانی و آمادگی عمومی در ادارات ، خود حفاظتی و خودامنیتی اجرایی شد.

مجتبی آمرکاشی اظهارداشت: دشمنان قسم خوردند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را با چالش مواجه کنند و ما برای اینکه آنها به مقاصد شوم خود نرسند باید در هر شرایط به روز بوده و آماده به کار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دراین رزمایش نقاط ضعف و قوت بسیجیان فرهنگی درحوزه خود مراقبتی و حفاظتی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل زمینه اتخاذ تدابیر و تمهیداتی را فراهم می‌کند تا در برابر تهدیدات زیرساختی و حیاتی، شهروندان سالم، با نشاط و پویا باشند و با کمترین هزینه شرایط بحرانی مدیریت و ساماندهی شود.

مسوول کانون بسیج فرهنگیان استان البرز ادامه داد: مهمترین مسائلی که در پدافند غیرعامل مطرح است، امنیت و سرمایه اجتماعی مردم است.

وی بیان داشت: صیانت از پست های برق، آب شرب، مخابراتی و سایر بخش ها درلحظات حساس وظیفه بسیج ادارات است که دراین رزمایش نکات لازم مورد توجه قرار می گیرد.

آمرکاشی یادآورشد: برداشت برخی از پدافند غیرعامل معطوف به موضوعات جنگ، جبهه و مسایل نظامی است در صورتی که مجموعه اقدامات که موجب کاهش مخاطرات طبیعی، غیرطبیعی، عمدی و

غیرعمدی می‌شود در حوزه پدافند غیرعامل تعریف می‌شود.

وی با اشاره به تاکید قرآن برحفظ آمادگی در برابر خطرات، تاکید کرد: حفظ آمادگی مقطعی نیست و همه دستگاه‌ها باید درهر لحظه آماده مقابله با مخاطرات باشند که این مهم درحوزه آموزش و

پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است.

این رزمایش همزمان در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش استان البرز به اجرا درآمد.

استان البرز ۲۴ هزار فرهنگی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی