بند خاکی روستای گندل گیلان بروجرد آماده بهره برداری است


بند خاکی روستای گندل گیلان بروجرد آماده بهره برداری است

بروجرد – ایرنا – رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: بند خاکی روستای گندل گیلان این شهرستان آماه بهره برداری است و تلاش می شود بندهای خاکی روستای زرشکه و گلچهران نیز تا پایان سال جاری افتتاح شود.

امیر ثقلینی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بند خاکی روستای زرشکه با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی اظهارداشت: در راستای اجرای عملیات آبخیزداری و بیولوژیکی ۲۵۰ هکتار قرق و کپه کاری در روستای زرشکه این شهرستان انجام شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد بیان کرد: عملیات کلنگ زنی بند خاکی در روستای گلچهران نیز انجام شده و به زودی عملیات بعدی آن اجرا خواهد شد که در مجموع سه پروژه در این حوزه در دست اقدام هستند.

وی با اشاره به اهداف بندهای خاکی بیان کرد: بندهای خاکی با هدف جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش حمل رسوبات از بالا دست به پایین دست، افزایش حجم آب های زیر زمینی و مدیریت جامع آبجیزداری است که در بروجرد یکی از بندها آماده افتتاح و دو بند دیگر در دست کار قرار دارند.

ثقلینی از تشکیل ۶۹ پرونده قضایی در حوزه تصرفات اراضی ملی خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۹ پرونده به مساحت ۴۳۰ هکتار به مراجع قضایی معرفی شده که از این تعداد هشت فقره به مساحت ۲۶ هکتار خلع ید و از دست متصرفان خارج شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا