یک هزار شهید مریوان نشانه دفاع گسترده آنها از کشور و انقلاب است


یک هزار شهید مریوان نشانه دفاع گسترده آنها از کشور و انقلاب است

سنندج‌ - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه مریوان گفت:‌ تقدیم یک هزار شهید از این شهرستان نشانه حضور گسترده مردم در دفاع مقدس و حمایت از انقلاب اسلامی است که هنوز هم در این راه جان خود را نثار می‌کنند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ منصور ولی‌ئی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مریوانی‌ها در دفاع از انقلاب اسلامی نقش بزرگ و با اهمیتی در دوران انقلاب و ۴۱ ساله بعد از انقلاب داشته‌اند آنها در همان اوایل انقلاب به تهران رفته و از آنجا به کرمانشاه می‌روند و به عنوان پاسدار و پیشمرگ مسلمان تحت فرماندهی شهید بروجردی سازماندهی شده و در اولین فعالیت خود سال ۵۷ در آزادسازی کامیاران حضور داشتند.

وی یادآور شد: مریوانی‌ها شهر به شهر به مریوان می‌آیند و در شهر خود هم در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی تاکنون در صحنه بوده‌اند.

سرهنگ ولی‌ئی با بیان اینکه بیشترین نفوذ ارتش بعثی در کردستان در ارتفاعات قوچ سلطان در مریوان بوده است که از ۲ تا ۱۵ کیلومتر به داخل خاک کشور تجاوز کرده بودند افزود: در این استان کمتر از یک سال تمامی سرزمین‌های اشغال شده بازپس گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کردستان تا آخر سال ۱۳۶۰ هیچ بخشی از خاک کشور در اختیار بعثی‌ها نبود و بعد از این تاریخ ارتش و سپاه به خاک عراق نفوذ می‌کنند اضافه کرد: ۱۰ عملیات در دوران دفاع مقدس در کردستان اجرا شد که ۶ عملیات آن برای بازپسگیری خاک کشور بود و مابقی عملیات‌ آفندی و نفوذ به خاک عراق بوده است.

دشمن نوع تهدیدات خود را بروز تغییر می‌دهد

فرمانده سپاه ناحیه مریوان گفت: دشمنان تهدیدات خود را به روز عوض می‌کنند و ما هم باید در مقابل هرگونه تغییر تاکتیک تهدیدی دشمن آگاهی پیدا کرده و مقابل آن بایستیم.

وی اظهار داشت: ایستادگی نیازمند مقاومت و اقتدار است باید به حدی اقتدار داشته باشیم که دشمنان ما به خودشان اجازه تهدید هم ندهند و از حوزه تهدید هم خارج شویم.

سرهنگ ولی‌ئی با بیان اینکه دشمنان ما توان شروع جنگی شبیه دفاع مقدس و حتی کوچکتر از آن هم علیه ایران ندارند اضافه کرد: تهدید علیه ما وجود دارد اما شکل آن فرق کرده است در حوزه تحریم، معیشت و اشتغال مشکلاتی داریم که بخشی از آن به دلیل فعالیت‌های دشمن است.

وی با اشاره به اینکه ایران امروز از قدرت‌های منطقه‌ای غرب آسیا از جنبه‌های مختلف تکنولوژی، علمی و دفاعی است افزود: پیشرفت انقلاب اسلامی در طول عمر خود بسیار بیشتر از کشورهای منطقه بوده در حالی که جنگی هم به آنها تحمیل نشده است.

سرهنگ ولی ‌ئی تاکید کرد: اهداف انقلاب اسلامی ایستادگی مقابل استکبار و حمایت از مظلوم بوده است و تا زمانی که همین هدف را دنبال کنیم استکبار دست از دشمنی علیه ما برنمی‌دارد.

وی اظهار داشت: جنگ تحمیلی و حضور مردم از مولفه‌های ایستادگی مقابل استکبار بود که ایران با کمترین امکانات مقابل استکبار و چندین کشور دیگر ایستادگی کرد و به پیروزی رسید.

سرهنگ ولی‌ئی یادآور شد: خواسته کشور تصرف کل کشور و ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی بود که نتواست یک وجب از خاک کشور را در اختیار بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا