15 هکتار از عرصه‌های مرتعی و جنگلی مراوه‌تپه در آتش سوخت


15 هکتار از عرصه‌های مرتعی و جنگلی مراوه‌تپه در آتش سوخت

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار مراوه‌تپه در شرقی ترین قسمت استان گلستان گفت که 15 هکتار از عرصه‌های مرتعی و جنگلی محدوده گردنه شلمی این شهرستان مرزی، در آتش سوخت.

امانگلدی ضمیر روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آتش سوزی که علت آن در دست بررسی است، ساعت ۱۸ عصر دیروز یکشنبه شروع و پس از پنج ساعت با تلاش حدود ۲۰۰ نفر از نیروهای نظامی، مردمی، منابع طبیعی، هلال احمر، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای"بالکور، یکه چنار و سوجق" بخش گلیداغ و آتش نشانی، آب و فاضلاب و راهداری مراوه‌تپه ساعت ۲۳ خاموش شد.

وی گفت: برای اطفای حریق در عرصه‌های ملی مراوه‌تپه که در منطقه‌ای کوهستانی واقع و وزش شدید باد اطفای آن را سخت کرده بود، با هماهنگی فرماندار "مانه و سملقان" استان خراسان شمالی از نیروهای آتش نشانی، هلال احمر و منابع طبیعی این شهرستان نیز استفاده شد.

چند روز قبل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به تجهیز عرصه‌های طبیعی این استان به ۲ خودرو آتش‌نشانی جدید گفته بود که جزو استان‌های پرخطر در احتمال وقوع آتش در جنگل و مرتع هستیم.

زمین‌های زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار است که ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار آن جنگل، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، حدود ۲۰ هزار هکتار ساحل و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار زمین‌های مستحدث و موات است.

شهرستان ۶۷ هزار نفری مراوه‌تپه، ۲۶۴ هزار هکتار عرصه‌ منابع طبیعی دارد که از این مقدار ۴۷ هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند