دور جدید بازرسی‌ها در ملایر آغاز شد


دور جدید بازرسی‌ها در ملایر آغاز شد

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: به دنبال اعمال محدودیت‌ها و مصوبات جدید ستاد مقابله با کرونا در استان همدان، مرحله جدید تشدید نظارت و بازرسی‌ها در سطح این شهرستان آغاز شد.

قدرت الله ولدی عصر یکشنبه در ستاد مقابله با کرونا در شهرستان ملایر اظهار داشت: در این زمینه حدود ۱۶ تیم بازرسی روزانه صبح و بعدازظهر از واحدهای صنفی، اماکن عمومی، دولتی و اصناف و بازار نظارت می‌کنند.

وی افزود: در برنامه‌ریزی جدید مقرر شد از ظرفیت مدیران بانک‌ها، دستگاه‌های خدمات‌رسان، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، مدیران حوزه‌های علمیه،روحانیان، سازمان‌های مردم نهاد، هیات اندیشه‌ورزان جوان، خبرنگاران و اعضای ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان برای تیم‌های بازرسی استفاده شود.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: بازرسی از واحدهای صنفی، بازار و کسبه و اماکن عمومی و دولتی، به صورت محله محور و با شدت بیشتری انجام می‌شود.

ولدی ادامه داد: مسوولیت تیم‌های بازرسی در همه حوزه‌ها مشخص شده و در تمامی بازدیدها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور پیدا نکردن در مراسم‌های عروسی و عزا هشدارها و تذکرات لازم داده می‌شود.

وی گفت: معاونان فرمانداری نیز به صورت منظم بازرسی‌ها را در دستور کار دارند و ما نیز صبح و بعدازظهر در کنار تیم‌های بازرسی هستیم.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه خبرنگاران نیز تیم‌های نظارت و بازرسی را همراهی می‌کنند ادامه داد: طبق روال قبل گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌های سطح شهر به صورت روزانه ادامه دارد و کاروانی همراه با یک دستگاه آمبولانس و خودروی آژیرکش اطلاع‌رسانی و هشدارهای لازم را به شهروندان انجام می‌دهد.

ولدی گفت: وضعیت ملایر همچنان قرمز است و این اقدامات نظارتی برای خروج از شرایط قرمز و کنترل و کاهش ورودی‌های بیمارستان‌ها و حمایت از کادر درمان است.

وی خطاب به بخشداران نیز تاکید کرد: اقداماتی که در سطح شهر ملایر برنامه‌ریزی شده، باید در سطح بخش‌ها و روستاها نیز اعمال و نظارت‌ها با قوت بیشتری انجام شود.

ولدی گفت: تیم‌های بازرسی موظف هستند پایان هر روز گزارش‌ها و مستندات خود را به فرمانداری ملایر ارائه دهند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۱ آبان ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزار و ۷۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۳۸۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۲۰ هزار و ۴۹۱ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۸۶ هزار و ۶۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۲۴۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۹۶۵ هزار و ۳۲۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟