ماهیت کمک های مردمی به نیازمندان باید مسجد و محله محور باشد


زنجان – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: رزمایش...
زنجان – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: رزمایش کمک‌های مومنانه با هدف جلب مشارکت‌های مردمی برای رفع مشکل نیازمندان باید ماهیت مسجد و محله محوری داشته باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه یکشنبه در جلسه رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه با تبریک ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) افزود: فلسفه این رزمایش لبیک به ولی امر مسلمین است که باید با استفاده از ظرفیت نیروهای داوطلب، مخلص و جوانان مومن و صالح وارد این عرصه شویم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ طلبه داوطلب در سه نوبت در بیمارستان های استان مشغول خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند اظهار داشت: نیروها و کادر درمانی خسته شده اند و نیروهای داوطلب باید در این بخش افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: حدود ۳۱ هزار نفر جامعه تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در استان هستند که بانک اطلاعاتی از سایر نیازمندان نیز جمع آوری شود.

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: مراکز نیکوکاری در کمک رسانی به اقشار نیازمند جامعه به نحو مطلوبی عمل کرده اند و نیازمندان مساجد و محلات را به خوبی می شناسند.

وی یادآوری کرد: باید کمک های مردمی محله و مسجد محور باشد، مراکز نیکوکاری و پایگاه های مقاومت بسیج بیشترین نقش را در این خصوص دارند که باید فعال شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه اصناف و اتحادیه ها اقدامات خوبی در خصوص کمک به آسب دیدگان از کرونا داشته اند، اظهارداشت: این مهم نیازمند هماهنگی با بسیج اصناف و بازار است.

حجت الاسلام خاتمی یادآوری کرد: هیات های شاخص استان در میدان عمل کمک رسانی به آسیب دیدگان از کرونا بوده اند و هم اکنون نیز تعدادی از آنها مشغول دوختن ماسک و لباس بیمارستانی هستند.

وی به سه مقوله اعمال ضوابط سختگیرانه، اقناع افکار عمومی و همراهی مردم اشاره کرد و افزود: باید این سه مهم در پیشگیری از شیوع کرونا اعمال شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: صاحبان مکنت و ثروت باید آستین بالا زده و به کمک هموطنان آسیب دیده از کرونا بشتابند.

حجت الاسلام خاتمی به گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: موضوع آمادگی جوانان مومن و انقلابی برای خدمت در مراکز بیمارستانی جدی تر پیگیری شود تا وارد میدان عمل شوند.

در این جلسه همه دستگاه های اجرایی که در امر رزمایش کمک های مومنانه در سطح استان دخیل بودند گزارشی از روند فعالیت ها و اقدامات خود ارائه دادند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته