امام جمعه شیروان: حذف هزینه‌ مجالس عزا و عروسی از آثار مثبت کرونا است


امام جمعه شیروان: حذف هزینه‌ مجالس عزا و عروسی از آثار مثبت کرونا است

بجنورد- ایرنا- امام جمعه و رییس شورای فرهنگی عمومی شیروان گفت: حذف هزینه‌های سنگین برپایی مجالس عروسی و عزا، از آثار مثبت شیوع ویروس کرونا است که باید از آن به عنوان یک فرصت یاد کرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسین تکمیلی روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به برخی از شرایط پیش آمده در دوران زیست کرونایی اظهار داشت:

سنگینی هزینه های مراسم ازدواج به بالا رفتن سن ازدواج جوانان منجر شده و آنها را نسبت به تامین جهیزیه و مخارج بالای مراسم ازدواج هراسان کرده بود که امید است با حذف بخشی از این هزینه ها، ازدواج جوانان رونق بگیرد.

وی همچنین با اشاره به هزینه های بالای مجالس ترحیم گفت: با پیدایش کرونا، هزینه های گزاف و اضافی این مجالس نیز حذف شد که می توان با فرهنگ سازی مناسب، بخشی از این هزینه ها را به سمت انجام امور خیریه و عام المنفعه سوق داد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شیروان، نامگذاری اماکن و معابر را یکی از وظایف این شورا برشمرد و از شورای اسلامی این شهر به دلیل مشورت نکردن با این شورا در نامگذاری برخی از خیابان های این شهر انتقاد کرد.

فرماندار شیروان نیز در این نشست با تاکید بر اثرگذاری گسترده فرهنگ در زمینه های مختلف گفت: فرهنگ عمومی باید در بخش های مختلف زندگی مردم کارآمدی و اثرگذاری داشته باشد تا مشکلات برطرف شده و موارد نامناسب آسیب شناسی شود.

امین رضا مرآتی با اشاره به شرایط کرونایی کنونی افزود: مقابله با شیوع ویروس کرونا باید با فرهنگ سازی مدیریت شده و با قوت ادامه یابد و ضروری است در کنار اقدامات بهداشتی و درمانی، بر روی مباحث فرهنگی نیز در جامعه کار شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایده های خلاقانه فوق العاده از ترکیب سیم و سیمان!