نقاره‌های حرم مطهر رضوی میلاد نبی رحمت (ص) را بشارت دادند


نقاره‌های حرم مطهر رضوی میلاد نبی رحمت (ص) را بشارت دادند

مشهد- ایرنا- همزمان با شب 17 ربیع الاول و سالروز میلاد خجسته نبی رحمت، حضرت محمد (ص) نقاره‌های حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) چندین مرتبه نواخته و در شهر مشهد طنین انداز شد و ولادت پیامبر اعظم (ص) را به جهانیان بشارت داد.

نقاره خانه حرم مطهر رضوی بالای سردر شرقی صحن انقلاب اسلامی قرار دارد. نقاره زنی در این حرم مطهر از گذشته تاکنون به غیر از ماه‌های محرم، صفر و ایام سوگواری اهل بیت(ع) هر روز دو مرتبه پیش از طلوع و غروب خورشید و نیز در اعیاد علاوه بر ترتیب روزانه انجام می‌شده است.

همزمان با شب میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و فرزند بزرگوارش حضرت امام جعفر صادق (ع) زائران و مجاوران در حرم قدسی حضرت امام رضا (ع) گرد هم آمدند و شاهد نواختن نقاره‌های حرم مطهر بودند تا ضمن عرض ارادت، این میلاد خجسته را به ساحت مقدس امام هشتم (ع) تبریک گویند.

به همین مناسبت جای جای آستان مقدس رضوی با بهترین گلها و خوشبوترین عطرها مزین شده و صحن‌های مرکزی از جمله آزادی، انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی، مسجد گوهرشاد با گل‌های تزیینی و رنگارنگ گل‌آرایی و فضاسازی صحن‌های پیرامونی با درختچه و گل‌بوته‌های فصلی از جمله داوودی و همیشه‌ بهار تزئین شده و صحنه دلپذیری را برای زائران به ارمغان آورده است.

۲۰ هزار گل‌بوته فصلی و چهار هزار شاخه‌گل تزیینی برای گل‌آرایی صحن و سرای بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) استفاده شده است، گل‌آرایی ویژه صحن جامع رضوی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) با عنوان "یا محمد(ص)" جلوه‌ای خاصی به حرم بخشیده است به طوری که این المان با گل‌بوته‌های فصلی زیباسازی شده است.

اقامه نماز زائران در بین زیباترین و خوشبوترین گلها نشاط آور است و آنان به شکرانه وجود مضجع شریف ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) نماز شکر بجا آوردند.

به همین مناسبت امشب و فردا جشنی با حضور زئران و مجاوران با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!