«هندوستان ایران»، نماد وحدت شیعه و سنی


«هندوستان ایران»، نماد وحدت شیعه و سنی

کرمانشاه- ایرنا- برای وحدت ریشه‌دار استان هزار رنگ کرمانشاه و «هندوستان ایران»، هزینه‌های گرانبهایی پرداخت شده به طوری که هزار و 400 شهید از 9 هزار و 800 شهید استان از پیروان اهل سنت بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امسال وحدت شیعه و سنی، رنگ بوی متفاوتی دارد و اهمیت آن بیش از پیش روشن شده؛ وجه این تفاوت هم در توهین گستاخانه یک نشریه فرانسوی به پیامبر رحمت (ص) و حمایت رییس جمهوری فرانسه از این اهانت است.

تصور مخالفان اسلام و پیامبر مهربانی این بود که شاید با این اهانت ها در بین مسلمان اختلاف بیفتد و آنان به جای پاسخ به توهین کنندگان، یا درگیر تقابل درونی شوند و یا بیشترشان سکوت کنند و بی تفاوت بمانند. ماجرا اما درست خلاف تصور توهین کنندگان رقم خورد و جهان اسلام یکصدا و متحد اهانت دشمن را محکوم کرد و وحدت خود را بیش از پیش به نمایش گذاشت.

براین اساس، امسال هفته وحدت شیعه و سنی زودتر آغاز و تبدیل به یک نمایش جهانی شد.

به روایت اهل سنت سالروز ولادت حضرت محمد(ص) ۱۲ ربیع الاول و به اعتقاد اهل تشیع ۱۷ ربیع الاول است. به ابتکار حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی فاصله ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

هندوستان ایران، نماد وحدت

کرمانشاه از جمله ۶ استان کشور است که بخش مهمی از جمعیت آن را پیروان اهل سنت تشکیل می دهند.

این استان ۲ میلیون نفری بواسطه داشتن اقوام متعدد(لَک، کُرد، جاف، ترک و...) و مذاهب مختلف (شیعه، سنی و اهل حق) که با آداب و رسوم، فرهنگ ها و پوشش های متفاوت و رنگارنگ در نهایت همزیستی و وحدت در کنار هم زندگی می کنند، به «هندوستان ایران» معروف است.

اتحاد، همدلی و همزیستی اهالی هندوستان ایران آنقدر ریشه دوانده که بسیاری شاید ندانند حدود یک چهارم از جمعیت استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه را پیروان اهل سنت و ۱۲ درصد آن را پیروان اهل حق تشکیل می دهند.

دشمنان وحدت این دیار از تکفیری ها گرفته تا محافل سیاسی غربی، بارها برای ایجاد اختلاف و تنش بین اهل سنت و شیعیان این استان دست بکار شده اند اما هیچ یک از این توطئه ها به ثمر نرسیده است.

برای این درهم تنیدگی و وحدت ریشه دار در استان هزار رنگ کرمانشاه و هندوستان ایران، هزینه‌های گرانبهایی از سوی همه مذاهب و اقوام آن برای پرداخت شده که یک هزار و ۴۰۰ شهید اهل سنت و ۷۵۰ شهید اهل حق در دوران دفاع مقدس مصداق بارز این ادعاست.

یکی دیگر از نمادهای وحدت در استان کرمانشاه، در جریان زلزله ۷.۳ ریشتری سرپل ذهاب رقم خورد؛ زمانی که زلزله بیشترین خسارت را به خانه و کاشانه اهل سنت استان زد اما شیعیان کرمانشاه و بلکه کل ایران بر ای کاستن از درد و رنج برادران دینی خود سنگ تمام گذاشتند.

«هندوستان ایران»، نماد وحدت شیعه و سنی نماز جماعت گروه های جهادی در دوران کمک رسانی به زلزله زدگان سرپل ذهاب

راز پیشرفت در وحدت شیعه و سنی

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، تداوم اسلام و انقلاب را به برکت کلمه وحدت، حفظ برادری و انسجام میان مسلمانان دانست و گفت: برگزاری جلسات سال های گذشته با حضور علمای بزرگ و حضور گسترده مردم در اقصی نقاط کرمانشاه نشان از وحدت و همدلی بین مسلمانان این منطقه است و باید این مهم در جهان منعکس شود.

آیت‌الله «مصطفی علما» افزود: دشمنان و مستکبران ماهیت اسلام را مورد هدف قرار داده و شیعه و سنی همگی نوک حملات دشمنان قسم خورده اسلام هستند، بنابراین با توجه به رهنمودهای قرآن باید ید واحده شده و در برابر دشمنان ایستادگی کرد.

امام جمعه اهل سنت سرپل‌ذهاب هم، هفته وحدت را فرصتی برای تقویت اتحاد و برادری دانست و گفت: مسلمانان باید با بصیرت کامل توطئه تفرقه افکنانه دشمنان را خنثی کنند.

ماموستا «ملا رشید ثنایی» در گفت وگو با ایرنا افزود: مسلمانان باید تفاوت ها را کنار گذاشته و به دنبال تقویت مشترکات باشند زیرا که دشمن به دنبال برجسته کردن تفاوت های بین مذاهب اسلامی و ایجاد نقاق و تفرقه در جامعه است.

همچنین مدیر دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه، وحدت و همدلی مردم استان کرمانشاه در تمام عرصه‌ها را الگو و نمونه‌ای در حوزه وحدت دانست و تاکید کرد که وحدت و همدلی باید در تمام زمان‌ها به راهبردی قوی در راستای مواجهه با دشمنان و تفرقه انگیزان تبدیل شود.

حجت‌الاسلام « حجت‌الله فاضلی» افزود: باتوجه به شرایط حساس و مرزی استان کرمانشاه و در عین حال تفاوت های فرهنگی و قومیتی، این استان در زمینه وحدت میان شیعه و اهل سنت نمونه و سلامت است.

محبت اهل بیت (ع) نزد اهل سنت محرز است

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نیز با بیان اینکه بزرگی و محبت اهل بیت (ع) نزد اهل سنت محرز است، گفت: محور وحدت باید دین اسلام باشد و با هر لباس و زبانی که هستیم دین اسلام را باید در نظر داشته باشیم زیرا اسلام و وحدت اسلامی سبب نزول برکت و رحمت است و مسلمانان را از تفرقه و دودستگی مصون می‌دارد.

ماموستا «عبدالرحمن مرادی» افزود: پس از انقلاب اسلامی دین اسلام در جهان رنگ و بویی تازه گرفت و رهبر معظم انقلاب پرچمدار اسلام در جهان است.

او با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: وحدت برای مسلمانان نیاز قطعی است و تمسک به وحدت و برافراشتن کلمه وحدت در کشور بسیار واجب است بنابراین باید در راستای عمل به دستورات قرآن و منویات رهبر معظم انقلاب تلاش کرد تا از ثمرات خیر آن بهره مند شویم.

جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه هم گفت: اسلام به عنوان دین وحدت بخش و رحمت است بنابراین مسلمانان با تمسک و پیروی از قرآن کریم و سیره رسول اکرم (ص) به انسجام و برادری و اقتدار هرچه بیشتر دین اسلام کمک کنند.

«احمد محمدی» در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، امسال با راه‌اندازی استودیو «طاها» برنامه‌ها و نشست‌های علما و روحانیون اهل تشیع و تسنن در فضای مجازی به خصوص در هفته وحدت منتشر می شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص و خوانندگی صحرا اسداللهی ! / یکی جلوی خانم بازیگر رو بگیره !