کمک مومنانه قرارگاه فرهنگی طلاب جنوب تهران به اقشار فراموش شده در دوره کرونا


کمک مومنانه قرارگاه فرهنگی طلاب جنوب تهران به اقشار فراموش شده در دوره کرونا

قرارگاه طلاب جنوب تهران، اقشار فراموش شده در دوره کرونا شامل طلاب، کارمندان امامزاده ها و کارکنان و خدام امامزاده ها و مساجد، خانواده های بدسرپرست و زمین گیر شناسایی می کنند و مورد حمایت مادی و معنوی قرار می دهند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، چند ماهی است که شیوع ویروس کرونا زندگی فردی و اجتماعی خانواده ها را تحت تاثیر قرار داده است. تعطیلی برخی مشاغل، تحمیل هزینههای تامین اقلام بهداشتی، مواد ضدعفونی و ماسک بر سبد خانوارها، اعمال محدودیت های تعاملی باعث شده است تا معیشت خانواده های کم بضاعت و اقشار آسیب پذیر جامعه بیش از گذشته تحت تاثیر مسائل اقتصادی قرار گیرد.

در این میان گروه های جهادی، خیران، فعالان مسجدی و فرهنگی جامعه، بچه های بسیج، روحانیون و طلاب همه و همه دست به دست هم برای کمک به خانواده های کم بضاعت وارد میدان شده اند. تاکیدات رهبر معظم انقلاب نیز شرایطی فراهم کرده است تا گروه های جهادی بیش از گذشته پای کار بیایند و برای خدمت به هموطنان مان همدل و همراه شوند. طرح رزمایش کمک مومنانه که از اواخر سال گذشته آغاز شده است، یکی از طرح های مردمی است که در راستای همدلی و کمک به همنوع در شرایط سخت کرونا در حال اجراست.

قرارگاه فرهنگی طلاب جنوب تهران یکی از مجموعه هایی است که در ادامه فعالیت های فرهنگی و حمایتی در مناطق محروم تهران بزرگ، با آغاز رزمایش کمک مومنانه، پای کار آمده است و در کنار سایر مجموعه ها و خیران به یاری خانواده های کم بضاعت و کم برخوردار شتافته است.

آیت الله «حسن کمالی» در تبیین فعالیت های قرارگاه فرهنگی طلاب جنوب تهران در ایام کرونا در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: ​پس از تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رسیدگی به مستمندان و کمک به افراد کم بضاعت در شرایط اقتصادی و شیوع ویروس کرونا قرارگاه فرهنگی طلاب جنوب تهران اقداماتی برای کمک به افراد کم بضاعت جامعه انجام داده است.

مسئول قرارگاه فرهنگی طلاب جنوب تهران افزود: در حال حاضر حدود 400 نفر از افراد کم بضاعت که زمین گیر شده اند و یا بدسرپرست هستند را مورد حمایت قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه حمایت از خانواده های بدسرپرست جزو اولویت های کمک رسانی قرارگاه فرهنگی طلاب جنوب تهران است، خاطرنشان کرد: با همکاری بنیاد مستضعفان، خیرین و سایر نهادهای حمایتی در زمان شیوع ویروس کرونا کمک های نقدی و غیر نقدی به خانواده های کم برخوردار انجام داده ایم.

آیت الله کمالی افزود: طلاب علوم دینی به واسطه تعطیلی مساجد منبر نداشته اند، کارمندان امامزاده ها و کارکنان و خدام امامزاده ها و مساجد نیز جزو اقشاری هستند که در ایام کرونا مورد حمایت قرار داده ایم.

مسئول قرارگاه فرهنگی طلاب جنوب تهران با اشاره به توزیع 400 بسته ارزاق در بین طلاب علوم دینی ادامه داد: در مناطق 12،13 و 15 بسته های معیشتی در قالب ارزاق و کمک های نقدی به خانواده های کم بضاعت انجام شده است که شامل مواد غذایی، مواد ضد عفونی کننده و ماسک نیز می باشد.

وی با اشاره به توزیع مهر نان به مبلغ ۴۰۰هزار تومان در برخی مناطق گفت: مقدار زیادی «مهر نان» در مناطق کم برخوردار بین نانوایان توزیع کرده ایم تا نان رایگان در اختیار خانواده های کم برخوردار محلات قرار دهند.

آیت الله کمالی با اشاره به تهیه جهیزیه برای نوعروسان گفت: با تلاش ها و همکاری خیران توانسته ایم جهیزیه هایی برای زوج های جوان که توان مالی برای تشکیل زندگی ندارند، فراهم کنیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با ویروس کرونا گفت: توزیع ماسک و تجهیزات بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده از دیگر اقداماتی بوده که در محلات تهران و برای خانواده های کم برخوردار انجام شده است. همچنین با کمک خیران و برادران بسیجی به ضد عفونی معابر در سطح محلات اقدام کرده ایم که این کار ادامه دارد.

آیت الله کمالی با بیان اینکه در کنار بسته های معیشتی توزیع اقلام فرهنگی را نیز در دستور کار داریم، گفت: کتاب های فرهنگی نظیر کتاب نماز و کتاب اخلاق در خانواده آیت الله علامه امینی را نیز در کنار بسته های معیشتی بین خانواده ها توزیع می کنیم تا علاوه بر کمک های معیشتی خوراک فکری و فرهنگی نیز به خانواده ها ارایه دهیم.

مسئول قرارگاه فرهنگی طلاب جنوب تهران با اشاره به تشکیل کتابخانه سیار با دو هزار جلد کتاب در مسجد وفا منطقه 15 گفت: تلاش کرده ایم با راه اندازی کتابخانه سیار سرانه مطالعه در بخش هایی از مناطق تهران را افزایش دهیم و بیشترین فعالیت ما در این بخش مربوط به منطقه 15 می شود.

وی با بیان اینکه اولویت های اقشار مورد حمایت به ترتیب افراد مستضعف، یتیمان، بدسرپرستان و زمین گیران می باشد، گفت: با همکاری خیران و حمایت های برخی نهادهای حمایتی نسبت به تهیه بسته های معیشتی و توزیع آن در میان این اقشار اقدام می کنیم.

آیت الله کمالی با بیان اینکه توانسته ایم با کمک های خیران حتی در مناطقی از پاکدشت نیز کمک های مومنانه را ارایه کنیم، گفت: روحانیون، ائمه جماعات، دفتر مراجع تقلید، امور مساجد و خواهران بسیجی از جمله افرادی هستند که در کنار ما برای کمک رسانی و خدمت به خانواده های کم بضاعت در ایام کرونا با ما همراهی کرده اند.

آیت الله کمالی با اشاره به ارایه کمک های مومنانه در حاشیه تهران نیز گفت: تهیه پوشاک، کفش، مواد غذایی و توزیع آن میان خانواده های کم برخوردار حاشیه تهران نیز در حال انجام است.

مسئول قرارگاه فرهنگی طلاب جنوب تهران تصریح کرد: از همه هموطنان مان درخواست می کنم در هر سطح و مقامی که قرار دارند، آستین ها را بالا بزنند و در ایام کرونا کمک حال و همراه خانواده های کم برخوردار، بی سرپرست و بد سرپرست باشند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا