قدم بعدی برای کاهش هزینه‌ها در 2021؛ فرمول دو و فرمول سه هر هفته سه رقابت برگزار خواهند کرد


فرمول یک ایران – فرمول دو و فرمول سه از فصل 2021 به بعد، به جای دو رقابت در هفته، سه رقابت برگزار خواهند کرد. این تغییرات روز جمعه اعلام شد و هدف آن کاهش هزینه‌های تیمی است. در ادامه قوانینی که برای کاهش و مدیریت هزینه‌ها برای فرمول دو و سه در نظر گرفته شده است، اجاره موتور و قطعات از تامین‌کننده‌های این سری از رقابت‌ها کاهش چشمگیری خواهد داشت....

فرمول یک ایران – فرمول دو و فرمول سه از فصل 2021 به بعد، به جای دو رقابت در هفته، سه رقابت برگزار خواهند کرد. این تغییرات روز جمعه اعلام شد و هدف آن کاهش هزینه‌های تیمی است.

در ادامه قوانینی که برای کاهش و مدیریت هزینه‌ها برای فرمول دو و سه در نظر گرفته شده است، اجاره موتور و قطعات از تامین‌کننده‌های این سری از رقابت‌ها کاهش چشمگیری خواهد داشت. همچنین قرار است هزینه‌های مربوط به تدارکات و حمل و نقل هم کاهش یابد.

همچنین برگزارکنندگان این رقابت‌ها پیشنهاد کرده‌اند که طراحی ماشین‌ها تغییر نکند و تا 2021 با همین ماشین‌ها رقابت‌های فرمول دو برگزار شود. برای فرمول سه هم از همان ماشین‌هایی که 2019 طراحی شده بودند تا 2021 یا حتی بیشتر استفاده شود. البته این پیشنهاد هنوز به تایید شورای جهانی موتور اسپرت نرسیده است.

و در نهایت تعداد رقابت های هر فصل که یکی از تاثیرگدارترین متغییر ها در هزینه تیم‌ها است هم تغییر خواهد کرد. در این راستا تعداد مقصدهایی که رقابت‌های فرمول دو و فرمول سه را میزبانی می‌کنند، کاهش یافته است اما تعداد رقابت ها تغییری نخواهد کرد و صرفا تعداد رقابت هایی که در یک پیست انجام می شود افزایش می‌یابد.

برای توضیح بیشتر باید گفت که در حال حاضر هر هفته فرمول دو و فرمول سه هرکدام دو رقابت را برگزار می‌کنند اما از فصل 2021 به بعد قرار است تعداد رقابت ها در هر آخر هفته به سه رقابت افزایش یابد. یعنی برای فرمول دو که شامل 8 مقصد است، 24 رقابت در نظر گرفته شده است. با این کار تیم های فرمول دو میتوانند تا حدود یک سوم هزینه های خود را کاهش دهند. در فرمول سه هم با 7 مقصد، 21 مسابقه در نظر گرفته شده است.

با این وجود دیگر نمی توان فرمول دو و فرمول سه را در یک اخر هفته برگزار کرد و این غیر ممکن است که بتوان شش رقابت را در یک پیست فرمول یک برگزار کرد. به همین دلیل قرار است هر آخر هفته فقط یکی از این سری رقابت ها برگزار شوند. البته برنامه برگزاری این رقابت ها هنوز منتشر نشده است.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا