طرز تهیه ترشی پیاز در منزل + آموزش مرحله به مرحله


طرز تهیه ترشی پیاز در منزل + آموزش مرحله به مرحله

«ترشی پیاز» به دلیل تقویت فعالیت گلبول‌ های سفید، میتواند در روزهای آلوده از بدن ما محافظت کند. سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی است که مانع ورود مواد آلوده و سمی هوا به بدن میشود.

به گزارش شهرآرانیوز، ترشی پیاز یکی از انواع ترشی های خوشمزه و بسیار پرطرفدار ایرانی است که در تمام فصل های سال تهیه و در کنار غذا سرو می شود. ترشی پیاز علاوه بر طعم خوبی که دارد به دلیل خواص فراوان پیاز برای سلامتی بدن نیز بسیار مفید است.

مواد لازم برای تهیه ترشی پیاز خانگی

پیاز پوست کنده
نعناع
سیر
سرکه به مقدار لازم
طرز تهیه ترشی پیاز در منزل + آموزش مرحله به مرحله

طرز تهیه ترشی پیاز خانگی

مرحله اول:

پیازهای سفید را پوست بکنید و بشویید. سپس دو ساعت در کناری قرار دهید تا خشک شود.

مرحله دوم:

داخل شیشه ترشی پیازها، چند حبه سیر، یک فلفل تند و مقدار کمی نعنا خشک بریزید و روی آن کمی نمک بپاشید.

مرحله سوم:

در انتها ظرف را با سرکه سفید پر کنید. شیشه را به مدت یک ماه در جای خنک و تاریک قرار دهید تا ترشی‌ها آماده مصرف شوند. (بسته به نرمی ترشی از ۱۰ روز تا ۱ ماه ترشی آماده مصرف است.)

طرز تهیه ترشی پیاز در منزل + آموزش مرحله به مرحله

نکات کلیدی تهیه ترشی پیاز

– دقت کنید که ظرف ترشی و پیاز‌ها پیش از آماده سازی کاملا خشک باشند. چون رطوبت موجب کپک زدن ترشی می‌شود.

– هر گونه گرما یا نور خورشید موجب خراب شدن ترشی شما خواهد شد. پس از ۱۰ روز میتوانید ترشی را در یخچال قرار دهید.

– میتوانید به جای این که صبر کنید تا پیاز‌ها خشک شوند، خودتان با دستمال تمیز آن‌ها را خشک کنید. این روش کمی بهداشتی‌تر است.

– روش دیگری برای تهیه ترشی پیاز سفید این است که میتوانید آب، سرکه و نمک را بجوشانید. سپس حرارت را خاموش کرده و پیاز‌های پوست گرفته را به آن اضافه کنید. بعد از چند دقیقه مخلوط پیاز و سرکه را به شیشه‌های ترشی منتقل کرده و به آن نعنا خشک اضافه کنید. در صورت نیاز میتوانید باز هم سرکه درون ظرف بریزید.

– برای تهیه ترشی پیاز بنفش میتوانید از پیاز‌های قرمز یا بنفش ریز استفاده کنید. البته در این روش چند عدد لبوی ریز هم به ترشی میتوان اضافه کرد. لبو‌ها باید خام بوده و بین پیاز‌ها ریخته شوند. به این ترشی پیاز و لبو، ترشی پیاز قرمز هم گفته می‌شود.

– برای قرمز شدن رنگ ترشی میتوانید از کلم قرمز هم استفاده کنید. برای این کار میتوانید آن‌ها را با نصف پیمانه آب بجوشانید و بعد به ترشی اضافه کنید. یا به صورت خام در ترشی بریزید.

– در این مطلب طرز تهیه ترشی پیاز درسته آموزش داده شد. شما برای تهیه ترشی پیاز حلقه‌ای باید: ابتدا پیاز‌های حلقه شده را با آب جوش در یک قابلمه بریزید. پس از ده ثانیه پیاز‌ها را آبکش کنید. سپس سرکه، آب و نمک را با هم بجوشانید و به همراه پیاز‌ها در شیشه ترشی بریزید. در صورت تمایل میتوانید از ادویه‌هایی مثل چوب دارچین، میخک، فلفل قرمز، پودر سیر، دانه خردل، تخم گشنیز، رازیانه یا زیره، زنجبیل تازه، برگ بو و … استفاده کنید.

طرز تهیه ترشی پیاز در منزل + آموزش مرحله به مرحله

منبع: ایران‌کوک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403 / التهاب طلا با لیدری طلای جهانی تخلیه شد