مشارکت مردم قزوین در جشن عاطفه‌ها 20 درصد افزایش یافت


مشارکت مردم قزوین در جشن عاطفه‌ها 20 درصد افزایش یافت

قزوین - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: میزان مشارکت مردم در جشن عاطفه‌ها امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد در سطح استان افزایش داشته است.

مهرعلی حق‌گویان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جشن عاطفه‌ها در قزوین همزمان با سراسر کشور با توجه به شرایط خاص شیوع بیماری کرونا، در مدت زمان ۲۰ روز برگزار شد و خوشبختانه با استقبال خوب هموطنان قزوینی هم همراه شد.

وی ادامه داد: در جشن عاطفه‌های امسال، مردم قزوین ۴۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کمک کردند که این کمک‌ها شامل مواردی از جمله کمک‌های نقدی، غیرنقدی، مراکز نیکوکاری، انتظامی، حامیان طرح اکرام و محسنین، زکات و کمک به امر تحصیل دانش آموزان از محل صدقات بوده است.

به گفته این مسوول، در بخش جمع آوری کمک های نقدی چهار میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال، غیرنقدی ۱۱ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال، مراکز نیکوکاری ۱۶ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال و چهار میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال به صورت مستقیم جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: در زمینه کمک‌های مستقیم حامیان طرح اکرام و محسنین هم چهار میلیارد و و ۸۶۰ میلیون ریال و در زمینه کمک های مردمی از محل زکات ۹۰۰ میلیون ریال جمع آوری شد.

حق‌گویان اظهار داشت: مردم استان قزوین در زمینه کمک به امر تحصیل دانش‌آموزان از محل صدقات هم ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کمک کردند که خوشبختانه در مجموع جشن عاطفه‌های امسال تمامی برنامه‌های این نهاد را محقق کرده است.

جشن عاطفه‌ها همه ساله در ۲ مرحله و پیش و پس از بازگشایی مدارس برگزار می‌شود که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و بازگشایی زود هنگام مدارس، این طرح به یک مرحله و در مدت زمان بیشتر برگزار شده است.

این طرح امسال از ۲۲ شهریور تا ۱۱ مهر در سطح استان قزوین اجرا شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)