بیمه رایگان و گسترش تعهدات دستاورد طرح تحول نظام سلامت است


بیمه رایگان و گسترش تعهدات دستاورد طرح تحول نظام سلامت است

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: فراهم شدن امکان بیمه کردن افراد بصورت رایگان و گسترش تعهدات بیمه سلامت در سال‌های اخیر از دستاوردهای اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی بیمه سلامت استان بوشهر روز سه شنبه به نقل از پرویز رمضانی در دیدار با نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بیشترین جمعیت بیمه شده در استان بوشهر مربوط به شهرستان دشتستان است و این سازمان بر اساس تکلیف قانونی خود برای تکمیل و تعمیم پوشش بیمه‌ای برای آحاد جامعه تلاش می‌کند.

وی افزود: باتوجه به شرایط کنونی و ابتلای جمعیت زیادی از مردم به ویروس کرونا، سازمان بیمه سلامت بدون انجام ارزیابی وسع، افرادی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند را بصورت رایگان بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: با توجه به پذیرش بیماران کرونایی توسط بیمارستان‌های دولتی دراستان بوشهر برای خدمت رسانی بیشتر به مردم و کاهش پرداختی بیمه شدگان، در ابتدای آبان ماه در تفاهم نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی و قائم(عج) سپاه پاسداران مقرر شد بیمه شدگان سلامت، خدمات سرپایی و بستری را با تعرفه دولتی در این مراکز دریافت کنند.

رمضانی اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت برای خدمت رسانی بهتر به بیمه شدگان باید مطالبات مراکز و مؤسسه‌های طرف قرارداد را بموقع پرداخت کند تا این بخش با مشکل مواجه نشود که این مهم با حمایت و همکاری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در زمان تصویب اعتبارات سازمان بیمه سلامت در بودجه سالاانه محقق می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم نمایندگان مجلس با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع درمان در این زمینه از بودجه بیمه و سلامت مردم حمایت کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه سلامت قشر زیادی از جمله روستاییان و طبقه مستضعف جامعه را پوشش بیمه‌ای می‌دهد و تامین و تخصیص اعتبار آن در اولویت نمایندگان مجلس قرار دارد.

ابراهیم رضایی بیان کرد: ارتباط مستقیم با مردم و موسسه‌ها نشان دهنده بالابودن میزان رضایتمندی نسبت به خدمت‌‎رسانی بیمه سلامت در دشتستان است.

وی عنوان کرد: بیمه کردن افراد در کوتاهترین زمان بصورت رایگان و پذیرش بیمه شدگان در بیمارستان های غیر دولتی با تعرفه دولتی، برای شهرستانی که درصد زیادی از جمعیت آن از نظر درآمدی در سطح پایینی قرار دارند خبر خوبی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وحدت نمایندگان و مسوولان زمینه تحقق مطالبات مردمی را فراهم می کند