نخستین برف پاییزی ارتفاعات مهریز را سفیدپوش کرد


نخستین برف پاییزی ارتفاعات مهریز را سفیدپوش کرد

یزد- ایرنا- بارش نخستین برف پاییزی در ارتفاعات روستای بنادک سادات دهستان میانکوه بخش مرکزی شهرستان مهریز که از بامداد امروز( پنجشنبه) آغاز شده است ، منطقه را سفیدپوش کرد.

به گفته عباسعلی دهقان بنادکی، نایب رییس شورای اسلامی روستای بنادک سادات بارش برف همچنان در ارتفاعات منطقه ادامه دارد .

وی با اشاره به اینکه بارش باران نیز از امروز در رویستا شروع شده ، افزود: نزول این رحمت الهی موجب خوشحالی مردم و کشاورزان منطقه شده است.

روستای بنادک سادات با یک هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع است.

همچنین کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی یزد روز پنجشنبه به ایرنا گفت که از بعداز ظهر امروز تا اواخر فردا با تقویت موج جوی و نفوذ جریان مرطوب جنوبی، در بیشتر مناطق استان بارش باران همراه با کاهش محسوس دمای هوا و مه آلودگی، گاهی رگبار و رعد و برق و تندبادهای موقتی هرماه است.

سید عباس میرحسینی افزود: از امروز تا اوایل شنبه هفته آینده، استان تحت تاثیر امواج جوی قرار می‌گیرد که پیامد آن افزایش ابر، کاهش دما و در برخی نقاط بارندگی است .

این کارشناس هواشناسی بیشترین میزان بازندگی چهارشنبه شب‌ استان یزد را ۹ میلیمتر مربوط به کهدوئیه شهرستان تفت ذکر کرد.

میزان بارش های سالانه یزد ۶۵ میلیمتر و تبخیر آب حدود چهار هزار میلیمتر است؛ این استان به دلیل دوری از دریا کمتر تحت تاثیر ابرهای باران زا که از غرب و جنوب شرق وارد ایران می شود ،قرار می گیرد. و به دلیل وجود عرصه های بیابانی میزان بارندگی آن کم و میزان تبخیر سالانه آن زیاد است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

داستان زوال هامانه، ماجرای انقراض آبادی و آبادانی در کویر