تعیین تکلیف موقوفه ورنامخواست در انتظار مُصوبه شورای عالی ثبت است


تعیین تکلیف موقوفه ورنامخواست در انتظار مُصوبه شورای عالی ثبت است

اصفهان - ایرنا - معاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: تعیین تکلیف موقوفه بنان الشریعه یا پلاک 59 شهر ورنامخواست نیازمند مُصوبه شورای عالی ثبت است.

ورنامخواست یکی از شهرهای تابعه شهرستان لنجان در ۵۰ کیلومتری غرب اصفهان است.

حجت‌الاسلام محمود نصراصفهانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در باره برگزاری جلسه‌ای با معاون املاک وزارت مسکن و شهرسازی در باره تعیین تکلیف وضعیت املاک شهر ورنامخواست افزود: این جلسه بدنبال پیگیری اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان، سازمان اوقاف و امور خیریه و دستور وزیر مسکن و شهرسازی برگزار شد.

وی با بیان‌اینکه کل مساحت شهر ورنامخواست و اراضی اطراف آن ۱۸ هزار هکتار برآورد شده است، گفت: بخشی از این میزان، موقوفه است، اما بدلیل مشاع بودن اسناد این زمین‌ها باید املاک موقوفه و ملکی از یکدیگر تفکیک(افراز) شود تا شهروندان بتوانند اسناد مالکیتی خود را دریافت کنند.

معاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان با بیان‌اینکه در سه سال اخیر جلسات متعددی برای حل مشکل شهروندان ورنامخواست و تعیین تکلیف موقوفات این منطقه برگزار شده است، افزود: پیگیری این مشکل توسط سازمان‌های اوقاف و امور خیریه و سازمان ثبت اسناد نیز در سطح ملی انجام شده است.

وی با بیان‌اینکه در گذشته موضوع مورد اختلاف در شورای عالی ثبت مطرح شده و این شورا بدلیل اختلاف اشاعه و تفکیک، دستور توقف صدور سند در این منطقه را صادر کرده است، گفت: در حال حاضر برای لغو مصوبه شورای عالی ثبت در باره تعلیق شماره‌گذاری پلاک‌های ثبتی و صادر نشدن سند در منطقه ورنامخواست، نیاز به مصوبه مجدد این شور وجود دارد.

حجت‌الاسلام نصر اضافه کرد: این امر در حال پیگیری است و از آنجایی که در شورای عالی ثبت پرونده‌های مختلف کشوری رسیدگی می‌شود بررسی این پرونده نیز زمانبَر شده است.

وی با بیان‌اینکه موقوفه شهر ورنامخواست در پلاک ۵۹ این شهر واقع است، اضافه کرد: اداره ثبت اسناد کشور بر اساس نظر شورای عالی ثبت باید مشخص کند پلاک ۵۹ کجا و مساحتش چقدر است و در صورت تعیین این پلاک می‌توان تحدید حدودی را که ثبت بطور رسمی اعلام می‌کند بعنوان موقوفه ثبت کرد.

به گزارش ایرنا، در استان اصفهان ۷۱۸ باب امامزاده و ۱۵ هزار و ۲۰۰ موقوفه وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۳۱۶ مسجد، ۹۸۰ حسینه، حدود ۱۵۰ حوزه علمیه و مابقی موقوفات منفعتی است که این موقوفات حدود ۴۵ هزار رقبه را شامل می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مراسم تشییع پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای