امام جمعه اصفهان: مسیحیان نزدیک‌ترین پیروان دین الهی به اسلام هستند


امام جمعه اصفهان: مسیحیان نزدیک‌ترین پیروان دین الهی به اسلام هستند

اصفهان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: مسیحیان نزدیک‌ترین پیروان ادیان الهی به دین اسلام هستند و رابطه و مودت آنان که در قرآن از آنها به عنوان نصارا یاد شده با مسلمانان خوب است.

به گزارش روز شنبه دفتر امام جمعه اصفهان ،آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با وی ضمن تبریک ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی افزود: قرآن کریم نزدیک‌ترین ادیان از اهل کتاب به مسلمانان را نصارا و پیروان حضرت مسیح(ع) معرفی کرده است و علت این دوستی با مؤمنان را وجود دانشمندان و کشیشان خوانده که برابر حق تکبر نمی‌ورزند.

وی به جنایات مستکبران عالم علیه بشریت اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی از جنایتکاران عالم همچون سران تروریست آمریکا و قاتلان شهید حاج قاسم سلیمانی خود را مسیحی و تابع حضرت عیسی(ع) می دانند در حالی که مسیحی نیستند زیرا پیروان واقعی حضرت عیسی(ع) دست به جنایت نمی زنند و همچون مسیح(ع) به دنبال صلح و دوستی با دیگرانند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: بین مسلمین نیز افراد و گروه‌هایی هستند که خود را مسلمان و پیروان حضرت محمد(ص) می دانند و با این عنوان جنایت می‌کنند در حالی که آنان نیز مسلمان پیرو پیامبر اسلام نیستند و در عمل اگر پیروان آن دین پیرو واقعی پیامبر خود باشند هیچ وقت شاهد فساد و جنایت در عالم نخواهیم بود.

وی به اوصاف حضرت مریم(س) و حضرت عیسی(ع) در قرآن کریم و چگونگی ولادت حضرت عیسی(ع) و سخن گفتن وی در گهواره اشاره کرد و افزود: همانطور که در آیات قرآن کریم آمده خداوند انجیل را قبل از تولد حضرت عیسی(ع) به وی عطا کرد و چگونگی ولادت ایشان بهترین دلیل برای قدرت، علم، احاطه و یگانگی خداوند است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که مربوط به حضرت مریم و عیسی (ع) است ،گفت: بخش‌هایی از معرفی این ۲ بزرگوار در قرآن کریم نسبت به انجیل جامع تر است زیرا در این کتاب الهی بطور کامل به آن حضرت و بشارت او درخصوص آمدن پیامبر اسلام (ص) اشاره شده است.

آیت الله طباطبائی نژاد با اشاره به اینکه تحقیق در دیگر ادیان کاری پسندیده است گفت: قرآن معجزه ابدی آخرین پیامبر اسلام است که هیچ تحریفی در آن صورت نگرفته است و نسبت به معجزات دیگر پیامبران معجزه ای جاودان است و با خواندن و تدبر در قرآن می‌توان فهمید که تا قیامت هیچ عرب و عجمی حتی ادیبان آنها نیز نمی‌توانند چنین کتابی بنویسند یا سوره‌ای بیاورند.

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: حضور ما در کنار برادران مسلمان باعث افتخار و خرسندی است.

اسقف سپیان کاشجیان افزود: ما همیشه در دعاهایمان دعاگوی شما هستیم و دعا به درگاه خداوند را به دعای مسلمین متصل می‌کنیم و همیشه در عبادت‌های خود برای خدمتگزاران این کشور و استان دعا می‌کنم تا خداوند حافظ و نگه‌دار آنها باشد.

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با اشاره به اینکه اکنون آب و زاینده‌رود مهمترین مساله در استان اصفهان است گفت: در این رابطه از خداوند می‌خواهیم که طبیعت را با بارش باران با ما همراه کند و کشور را مورد برکت قرار دهد و امید است این معضل به صورت خاص و معجزه حل شود.

وی نیز در این دیدار با تبریک ولادت حضرت عیسی مسیح(ع)، ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت گفت و از پیشنهاد آیت الله طباطبائی نژاد در مطالعه قرآن کریم استقبال کرد .

در پایان این دیدار یک جلد کتاب قرآن به پیشنهاد پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با دست‌نوشته امام جمعه اصفهان به اسقف سپیان کاشجیان اهدا شد تا به مطالعه و تحقیق و تفحص در این کتاب آسمانی بپردازد.

حضور مسیحیان ارمنی در اصفهان پیشینه ای ۴۰۰ ساله دارد و اکنون حدود ۱۰ هزار نفر ارمنی در استان اصفهان زندگی می‌کنند که حدود هشت هزار نفر آنها در کلانشهر اصفهان سکنی دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا