مخالفان عربستانی: رژیم آل سعود مشروعیت ندارد


مخالفان عربستانی: رژیم آل سعود مشروعیت ندارد

تهران - ایرنا - شخصیت‌های عربستانی مخالف در خارج از این کشور با اعلام اینکه رژیم سعودی مشروعیت خود را از دست داده است و دیگر امیدی به اصلاح آن نیست تاکید کردند که مردم عربستان به زودی نظام سیاسی آزاد را حاکم و میهن خود را به بهترین شکل مدیریت و اداره خواهند کرد. 

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، شخصیت های مخالف رژیم آل سعود در خارج از عربستان با انتشار بیانیه‌ای که نسخه ای از آن در پایگاه خبری عربی 21 منتشر شد ، اعلام کردند ؛همگان می دانند که در نتیجه سیاست های بیهوده و نادرست رژیم سعودی از زمان تاسیس تاکنون در کشور ما چه اتفاقی افتاده و در این مدت رژیم سعودی امکانات و توانایی های کشور را هدر و به باد داده است.
بیانیه افزوده رژیم سعودی در گسترش اختلافات و سیاست فرقه ای در میان مردم نقش اساسی داشته و از تنوع مذهبی در جامعه، برای تقویت پایه های نامشروع خود با فجیع ترین روش ها بهره برداری و سوء استفاده کرده است.
این بیانیه ادامه می دهد: رژیم آل سعود به دلیل ماجراجویی های خاندان حاکم بر کشور از زمان استقرار با هدر دادن ثروت های ملی همواره به دنبال تنش آفرینی و بحران در منطقه بوده سیاستی که کشور را در معضلات اقتصادی بی پایان و خفه کننده فرو برده است.

اکنون و در دوره حاکمیت سلمان و ولیعهد وی، محمد بن سلمان کشور با سخت ترین بحران ها و مشکلات پیچیده در سطح بین المللی، منطقه و حوزه خلیج فارس و روابط با اعراب و کشورهای اسلامی مواجه است.
در بیانیه شخصیت های سعودی مخالف تاکید شده که ما اعتقاد داریم هیچ امیدی به اصلاحات از بالا نیست و رژیم آل سعود مشروعیت خود را از دست داده و دعوت به پادشاهی مشروطه با وجود شاهزادگان آل سعود، یک سیاست بیهوده و پوچ و غیرقابل دستیابی و غیرقابل قبول است، به ویژه اینکه امکان همزیستی شهروندان و مخالفان با وجود رژیم حاکم امری ناممکن است.
بیانیه افزوده است که ما از هر گام و ابتکار عمل مردم در مقابله با رژیم آل سعود خواه با ایجاد احزاب یا جنبش ها، اتحادیه ها، سازمان ها و انجمن های انسانی و سیاسی پشتیبانی می کنیم و از هر اقدامی علیه این رژیم فرقه گرا و نژاد پرست، با هدف سرنگونی آن حمایت خواهیم کرد.
این بیانیه توسط محمد المصاری (دبیرکل حزب تجدید اسلامی)، شریف الحسنی (پژوهشگر تاریخ سیاسی)، حمزه الحسن (عضو نهاد رهبری جنبش رهایی) ، سلطان العبدلی (مدیر مرکز آزادی الجزیره)، حسین بن بکری الشریف (مدافع حقوق بشر)، فواد ابراهیم (عضو نهاد رهبری جنبش رهایی)، معن الجربة (دبیرکل و نماینده جنبش کرامت)، محمد بن یحیی الشریف (مخالف مستقل)، علی الاحمد (فعال سیاسی)، امین النمر (فعال سیاسی) عبدالله مدین الغامدی (شخصیت مخالف و فعال سیاسی)، عقیله بین احمد الشریف العباسی (فعال سیاسی) ، رجاء بین علی الحسن الادریسی (فعال دانشگاهی) و چندین شخصیت دیگر امضا شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روزی که ایران به بمب اتم دست یابد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟