فقر عامل اصلی سرقت‌های خرد در اردبیل 


فقر عامل اصلی سرقت‌های خرد در اردبیل 

دادستان اردبیل گفت: فقر عامل اصلی سرقت‌های خرد در سطح کشور و استان اردبیل است

دادستان اردبیل 27آبان در جریان بازدید از واحد تولیدی ساروج سبلان در اردبیل اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی در کاهش آسیب‌های اجتماعی توانمندسازی خانوارها به ویژه اشتغالزایی برای جوانان و نوجوانان است که می‌تواند زمینه خوداتکایی آنها را در عرصه معیشتی و اقتصادی به همراه داشته باشد.
وی با قدردانی از تلاش سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در ایجاد فرصت‌های اشتغال و تأمین نیاز معیشتی خانوارها و توجه به ارتزاق شایسته و آبرومند گروه‌های مختلف جامعه تصریح کرد: 50 درصد سرقت‌های رخ داده در سطح کشور و استان اردبیل سرقت‌های خرد است که برای اولین بار افراد اقدام به اینگونه سرقت می‌کنند.
دادستان اردبیل گفت: این افراد ذاتا سارق نیستند بلکه به دلیل فقر و نداری مجبور به سرقت می‌شوند که راه حل آن توانمندسازی خانوارها و سرپرست آنها در حوزه اشتغال و کسب درآمد حلال است.
طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما قدردان مدیران خوش فکر و تلاشگری هستیم که در سال جهش تولید به توانمندسازی گروه‌های مختلف جامعه همتی راستین دارند و مجموعه قضایی استان با مدیریت رئیس کل دادگستری سعی دارد تا در مسیر حمایت و همراهی این مجموعه‌ها گام بردارد.
وی رویکرد قوه قضاییه را توسعه حمایت‌های مدبرانه در بخش اقتصادی، اشتغالزایی و تولید اعلام کرد و ادامه داد:‌ این امر منجر به کاهش ورودی زندان‌ها و افزایش توانمندی خانوارها در قشرها و گروه‌های مختلف می‌شود.
طباطبایی خاطر نشان کرد: در روزهای سخت کنونی که سفره خانوارها روز به روز کوچکتر می‌شود، شایسته است همه دست به دست هم دهیم تا فرصت و زمینه توان‌افزایی اقتصادی خانوارها و معیشتی گروه‌های مختلف جامعه را به نحوی فراهم کنیم تا مجبور به کارهای غیر قانونی نشوند.
وی اضافه کرد: اگر سرقتی در جامعه رخ می‌دهد و یا حرام و خلافی انجام می‌شود، پایه و اساس آن تأمین نشدن معاش و فقر است که ریشه آن را می‌توان با تقویت واحدهای تولیدی و صنعتی خشکاند.
دادستان اردبیل بیان کرد: افراد جامعه امروز به بهداشت اجتماعی و روانی نیاز مبرم دارند که لازمه این کار تقویت حوزه تولید و اشتغال است که مجموعه قضایی استان به ویژه دادستانی سعی بر حمایت همه‌ جانبه از مجموعه‌های تولیدی دارند.
انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان