فقر عامل اصلی سرقت‌های خرد در اردبیل 


فقر عامل اصلی سرقت‌های خرد در اردبیل 

دادستان اردبیل گفت: فقر عامل اصلی سرقت‌های خرد در سطح کشور و استان اردبیل است

دادستان اردبیل 27آبان در جریان بازدید از واحد تولیدی ساروج سبلان در اردبیل اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی در کاهش آسیب‌های اجتماعی توانمندسازی خانوارها به ویژه اشتغالزایی برای جوانان و نوجوانان است که می‌تواند زمینه خوداتکایی آنها را در عرصه معیشتی و اقتصادی به همراه داشته باشد.
وی با قدردانی از تلاش سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در ایجاد فرصت‌های اشتغال و تأمین نیاز معیشتی خانوارها و توجه به ارتزاق شایسته و آبرومند گروه‌های مختلف جامعه تصریح کرد: 50 درصد سرقت‌های رخ داده در سطح کشور و استان اردبیل سرقت‌های خرد است که برای اولین بار افراد اقدام به اینگونه سرقت می‌کنند.
دادستان اردبیل گفت: این افراد ذاتا سارق نیستند بلکه به دلیل فقر و نداری مجبور به سرقت می‌شوند که راه حل آن توانمندسازی خانوارها و سرپرست آنها در حوزه اشتغال و کسب درآمد حلال است.
طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما قدردان مدیران خوش فکر و تلاشگری هستیم که در سال جهش تولید به توانمندسازی گروه‌های مختلف جامعه همتی راستین دارند و مجموعه قضایی استان با مدیریت رئیس کل دادگستری سعی دارد تا در مسیر حمایت و همراهی این مجموعه‌ها گام بردارد.
وی رویکرد قوه قضاییه را توسعه حمایت‌های مدبرانه در بخش اقتصادی، اشتغالزایی و تولید اعلام کرد و ادامه داد:‌ این امر منجر به کاهش ورودی زندان‌ها و افزایش توانمندی خانوارها در قشرها و گروه‌های مختلف می‌شود.
طباطبایی خاطر نشان کرد: در روزهای سخت کنونی که سفره خانوارها روز به روز کوچکتر می‌شود، شایسته است همه دست به دست هم دهیم تا فرصت و زمینه توان‌افزایی اقتصادی خانوارها و معیشتی گروه‌های مختلف جامعه را به نحوی فراهم کنیم تا مجبور به کارهای غیر قانونی نشوند.
وی اضافه کرد: اگر سرقتی در جامعه رخ می‌دهد و یا حرام و خلافی انجام می‌شود، پایه و اساس آن تأمین نشدن معاش و فقر است که ریشه آن را می‌توان با تقویت واحدهای تولیدی و صنعتی خشکاند.
دادستان اردبیل بیان کرد: افراد جامعه امروز به بهداشت اجتماعی و روانی نیاز مبرم دارند که لازمه این کار تقویت حوزه تولید و اشتغال است که مجموعه قضایی استان به ویژه دادستانی سعی بر حمایت همه‌ جانبه از مجموعه‌های تولیدی دارند.
انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ماجرای خودکشی دختر 19 ساله از روی پل پیرنیا شیراز