گرانی موادمخدر گرایش به مصرف متادون را افزایش داد


گرانی موادمخدر گرایش به مصرف متادون را افزایش داد

همدان- ایرنا- کارشناس معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: به دنبال گرانی موادمخدر و ناتوانی معتادان در تامین مواد افیونی، گرایش به سمت مصرف شربت متادون افزایش داشته است.

تهمینه رجبلو روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با افزایش قیمت موادمخدر هجوم معتادان به سمت مراکز درمان سرپایی سوء مصرف موادمخدر افزایش داشته است و برخی مواقع شاهد بروز درگیری و تنش هایی در این مراکز هستیم.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت سهمیه دارویی پیش بینی شده برای معتادان، مراکر درمان سرپایی (ام.ام.تی) برای پاسخگویی به نیاز معتادان تحت فشار هستند بنابراین باید به تناسب افزایش ظرفیت پذیرش معتادان، سهم داروی مراکز ام.ام.تی نیز افزایش یابد.

کارشناس معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: برخی از معتادان در گذشته علاوه بر مصرف موادمخدر از شربت متادون نیز استفاده می کردند اما هم اینک این افراد به علت گرانی موادمخدر، نه از روی میل بلکه از سر اجبار تنها می توانند شربت متادون مصرف کنند.

رجبلو بیان کرد: در مراکز درمان سرپایی سوء مصرف موادمخدر علاوه بر «شربت متادون»، "تنتور اپیوم" و قرص "بوپرنورفین" در اختیار معتادان قرار می دهد.

۱۴۰ مرکز ام.ام.تی خصوصی و هشت مرکز دولتی در همدان فعال و تنها یک مرکز ترک اعتیاد مختص بانوان در کلینیک امام خمینی(ره) به نام حنانه فعال و تمامی خدمات آن رایگان است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پیکر شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی در همدان تشییع شد