سرمایه گذاری برای پرورش دام سبک در شهرستان خدابنده انجام می‌شود


سرمایه گذاری برای پرورش دام سبک در شهرستان خدابنده انجام می‌شود

زنجان – ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طرح سرمایه گذاری با ظرفیت پرورش 100 هزار راس دام سبک در شهرستان خدابنده اجرا می‌شود.

جواد تاراسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فاز اول این طرح با هدف گذاری پرورش ۲۵ هزار راس دام سبک با تایید معاونت تولیدات دامی جهاد کشاورزی در دست اجرا است.
وی تاکید کرد: طرح سرمایه گذاری پرورش اصلاح نژاد استان زنجان در کشور بی‌نظیر است و تا پایان سال در فاز اول پنج هزار راس دام به روش اصلاح نژاد پرورش خواهد یافت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: اصلاح نژاد گوسفند افشاری از طرح‌های مهم جهاد کشاورزی این استان به شمار می رود و دامداران برای اجرای این طرح می توانند اقدام به دریافت تسهیلات بانکی کنند.
تاراسی خاطرنشان کرد: طرح اصلاح نژاد گوسفند افشاری از سال ۸۵ با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه زنجان با وارد کردن سلول‌های جنسی گوسفند نژاد برولامرینو از نیوزیلند شروع شده است.
به گفته وی، ایران جزو هشت کشور دارنده فناوری چندقلوزایی بوده و طرح اصلاح نژاد گوسفند افشاری تاکنون در استان زنجان به نحو مطلوبی اجرا شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تاکید کرد: در سال جهش تولید در بخش دامپروری جهاد کشاورزی استان ژن دار کردن گوسفند افشاری با قوت بیشتری انجام می شود و سالانه بیش از ۲۰ هزار راس گوسفند، ژن‌دار می شود.
تاراسی اظهارداشت: در حال حاضر اصلاح نژاد دام سبک در بیش از ۱۳۱ دامداری در روستاهای زنجان انجام می شود و این طرح باعث افزایش گوشت قرمز در استان زنجان و کشور می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز