مازیار: معرفی کاندیدای قهرمانی لیگ بیستم هنوز زود است/ رفتار‌های زننده مربیان در شان فوتبال کشورمان نیست


مازیار: معرفی کاندیدای قهرمانی لیگ بیستم هنوز زود است/ رفتار‌های زننده مربیان در شان فوتبال کشورمان نیست

کارشناس فوتبال کشورمان درباره عملکرد تیم‌های فوتبال در لیگ بیستم فوتبال توضیحاتی را ارائه کرد.

مازیار: معرفی کاندیدای قهرمانی لیگ بیستم هنوز زود است/ رفتار‌های زننده مربیان در شان فوتبال کشورمان نیست

اصغر مازیار، کارشناس فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد تیم‌ها در لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: با توجه به این که ۲ هفته از شروع لیگ برتر فوتبال سپری شده است، درباره تیم‌ها نمی‌توانیم قضاوت کنیم و باید مدت زمانی بگذرد تا تیم‌ها عملکرد واقعی خود را نشان بدهند. شکل تمرینی و آمادگی بازیکنان به علت شیوع ویروس کرونا تغییر پیدا کرده است. علاوه بر این، تعداد اندک گل ها در ۲ هفته گذشته، نشان می‌دهد که بازیکنان هنوز به هماهنگی لازم نرسیده‌اند.

او درباره وضعیت پرسپولیس، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال گفت: امسال هیچ کدام از تیم‌های بالای جدول فصل گذشته از جمله پرسپولیس، استقلال، تراکتور و سپاهان عملکرد خوبی نداشته‌اند. تیم‌ها در اجرای کار تیمی در یک سطح هستند و معرفی کاندیدای قهرمانی لیگ بیستم سخت است. البته تیم گل گهر با ۲ پیروزی عملکرد یکنواختی در لیگ برتر داشته است.

مازیار: معرفی کاندیدای قهرمانی لیگ بیستم هنوز زود است/ رفتار‌های زننده مربیان در شان فوتبال کشورمان نیست

تیم استقلال شاکله اصلی خود را حفظ کرده است

مازیار درباره عملکرد نقل و انتقالاتی تیم‌های لیگ برتری بیان کرد: بازیکنان جدیدی که به تیم‌ها پیوسته‌اند، در روند نتیجه نگرفتن و ناهماهنگی تیم‌ها تاثیرگذار بوده‌اند. البته تیم استقلال توانسته شاکله اصلی خود را حفظ کند و همین موضوع باعث شده است که بازیکنان این تیم هماهنگ باشند.

کارشناس فوتبال درباره این که امسال لیگ پویایی خواهیم داشت، گفت: امسال لیگ پویایی خواهیم داشت به شرطی که تاریخ مسابقات مقدماتی جام جهانی مشخص شود تا مسئولان سازمان لیگ فوتبال بتوانند برنامه ریزی کنند. اگر فواصل برگزاری مسابقات به همین صورت ادامه یابد و شاهد تعویق بازی‌ها نباشیم، روند آماده سازی تیم‌ها با مشکل مواجه نمی‌شود.

او درباره عملکرد مربیان جوان لیگ بیستم فوتبال بیان کرد: ما باید به مربیان فرصت بدهیم و عملکرد مربیان را با یک یا ۲ بازی نمی‌توانیم ارزیابی کنیم. باید چند هفته سپری شود تا تاثیرشان را مشاهده کنیم. در حال حاضر نمی‌توانیم قضاوت درستی در این باره داشته باشیم.

سطح داوری مسابقات خوب باشد، فوتبالمان هم پیشرفت می کند

مازیار درباره اعتراض برخی از تیم‌ها به قضاوت داوران اظهار کرد: کارشناسان داوری باید در این باره نظر بدهند، اما اگر سطح داوری مسابقات لیگ برتر خوب باشد در آن صورت فوتبال آن کشور پیشرفت می‌کند. ما در مسابقات بین المللی دیده ایم که برخی از بازیکنان از دستور داوران تمکین نمی‌کنند و به تیم خود ضربه می‌زنند. اگر قصد داریم فوتبالمان پیشرفت کند باید در همه زمینه‌ها رشد داشته باشیم.

کارشناس فوتبال درباره رفتار‌های زننده برخی از سرمربیان لیگ برتری گفت: به طور حتم برای اینکه شاهد بی اخلاقی سرمربیان در زمین مسابقه نباشیم، باید نهاد‌های قضایی فوتبال از جمله کمیته‌های انضباطی و اخلاق به این موضوع ورود کنند و جلوی حرکات زشت مربیان را بگیرند. همچنین قانون باید برای همه به صورت یکسان اجرا شود و مربی و بازیکن حس کنند رفتارشان کنترل می‌شود و مراقب رفتار خود باشند. علاوه بر این، فوتبال ایران جزء قدرت‌های قاره آسیا به شمار می‌آید و رفتار‌های زننده فوتبالیست‌ها در شان فوتبالمان نیست.

او در پایان درباره مدعیان قهرمانی لیگ بیستم فوتبال گفت: به نظرم قضاوت در این باره هنوز زود است و یک یا ۲ ماه بعد می‌توانیم در این باره صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید

فولاد بهترین تیم، منشا بازیکن هفته/ کلین شیت‌های لک از آسیا به ایران رسید

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یسنا کوچولو را دیده اید؟ / هلیکوپتر امداد برای پیدا شدن دختر گمشده به پرواز در آمد + فی...