مهلت ارسال اثر به کنگره عقیق و ارغوان تا پایان آذر تمدید شد


مهلت ارسال اثر به کنگره عقیق و ارغوان تا پایان آذر تمدید شد

ایلام - ایرنا - نماینده جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا(ع) در ایلام گفت: مهلت ارسال اثر به دومین کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی با عنوان عقیق و ارغوان تا پایان اذرماه تمدید شد.

منصور محبی روز چهارشنبه در حاشیه اتاق فکر این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کنگره با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بود نیمه دوم آذرماه به میزبانی این استان برگزار شود که به منظور مشارکت بیشتر شاعران زمان ارسال اثر تا ۳۰ آذرماه تمدید شد.

وی ادامه داد: این کنگره از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با هدف معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق سیره امام حسین(ع)، ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ادبی با محوریت پیاده‌روی اربعین حسینی و قدردانی از سرایندگان آثار ادبی در حوزه فرهنگ عاشورایی است.

وی محورهای کنگره امسال را شامل اربعین حسینی و حماسه عاشورا و با زبان‌ها و گویش‌های مختلف بلوچی، ترکی، خراسانی، خوزی، سمنانی، عربی، فارسی(به استثنای فارسی معیار)، کُردی، گیلکی، لری، لکی، مازنی و مرکزی عنوان کرد.

محبی با ذکر اینکه هر شاعر می‌تواند حداکثر سه اثر به دبیرخانه کنگره ارسال کند، افزود: ارسال ترجمه فارسی اشعار الزامی است و محدودیتی برای قالب‌های شعری وجود ندارد.

نماینده جشنواره امام رضا(ع) در ایلام بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت می‌توانند تا پایان آذرماه برای ارسال آثار از طریق تارنمای شمس توس به نشانی ilam.shamstoos.ir و یا portal.shamstoos.ir مراجعه کنند.

وی یادآور شد: در صورت عدم وجود شرایط مناسب به منظور برگزاری مراسم اختتامیه، این آیین به صورت مجازی برگزار خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


واحدهای غیرفعال شهرک صنعتی شباب تعیین تکلیف شوند