50 طرح ویژه انرژی در برق منطقه‌ای باختر جریان دارد


50 طرح ویژه انرژی در برق منطقه‌ای باختر جریان دارد

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر گفت: 50 طرح ویژه انرژی و برق‌رسانی در محدوده خدمات رسانی سه استان مرکزی، همدان و لرستان جریان دارد که اتمام این طرح‌ها آثار مطلوبی بر ظرفیت برق‌رسانی و خدمات این حوزه دارد.

«فرهاد شبیهی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۵ مورد از این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال در برق منطقه‌ای باختر استان مرکزی در دست اجرا است.

وی ادامه داد: طرح‌های برق‌رسانی استان مرکزی ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در صورت بهره‌برداری از آن‌ها، یک‌هزار و ۱۵۰ مگاولت‌آمپر به ظرفیت این انتقال برق این استان افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر بیان کرد: طرح‌های انتقال برق استان مرکزی شامل ۴۵۰ کیلومتر مدار خط، ۲ پست ۴۰۰ کیلوولت و هفت پست فوق توزیع ۶۳ کیلوولت هستند.

شبیهی اظهار داشت: افزایش ظرفیت برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در شهرهای اراک، ساوه، زرندیه و شازند و تامین نیاز مصرف خانگی از مهمترین اهداف اجرای ۱۵ طرح انتقال برق در این استان است.

حوزه برق منطقه ای باختر سه استان همدان، لرستان و مرکزی با ۷۷ هزار کیلومتر مربع مساحت، پنج میلیون نفر جمعیت و ۲ میلیون مشترک را در بر می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرایط فروش اقساطی KMC X5 با تحویل 30 روزه اعلام شد + جدول اردیبهشت 1403