دمای هوای بوکان 8 درجه کاهش یافت


دمای هوای بوکان 8 درجه کاهش یافت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی بوکان گفت: با ورود سامانه بارشی و ریزش هوای سرد به منطقه حداقل دمای هوای این شهرستان در شبانه‌روز گذشته هشت درجه سانتی‌گراد نسبت به روز گذشته، سردتر شد.

اسماعیل کامیاب نسب عصر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حداقل دمای هوای بوکان روز گذشته در همین زمان ۹ درجه سانتی‌گراد بود که امشب با ریزش هوای سرد، دمای هوای این شهرستان با هشت درجه کاهش نسبت به دیروز به یک درجه سانتی‌گراد رسید.

وی ادامه داد: با ورود جدید سامانه بارشی به منطقه و شروع بارش‌ها از شامگاه گذشته میزان بارش حاصل از این سامانه به هفت میلی‌متر و ارتفاع برف به چهار سانتیمتر رسیده است.

رییس اداره هواشناسی بوکان گفت: سامانه‌ای که وارد منطقه یک سامانه ۲ قلو است که بخشدوم آن که از فردا وارد منطقه می‌شود گرمتر از سامانه فعلی است و فردا بارش‌ها به صورت باران خواهد بود.

"کامیاب نسب" ادامه داد: میزان بارش‌های سال زراعی جاری در این شهرستان تاکنون به ۷۳ میلیمتر رسیده است.

وی با بیان اینکه آذرماه و دی‌ماه سردتر از حدمعمولی در سال جاری خواهیم داشت، گفت: حداقل و حداکثر دمای هوای این شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب یک و ۱۲ درجه بالای صفر است.

در بوکان یک ایستگاه هواشناسی به عنوان ایستگاه سینوپتیک (اصلی) در شهر اقدام به اندازه‌گیری بارش‌ها می‌کند و علاوه بر آن ۶ ایستگاه باران سنجی در روستاهای یکشوه، جوانمرد، شهریکند، خُرخُره ، سیمینه و زلفیله نیز وجود دارد.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟