امام جمعه کاشان: تلاش کادر درمان کمتر از ایثارگری رزمندگان نیست


امام جمعه کاشان: تلاش کادر درمان کمتر از ایثارگری رزمندگان نیست

کاشان- ایرنا - نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان گفت: تلاش کارکنان بیمارستان‌ها به ویژه کادر درمان برای مقابله با ویروس کرونا کمتر از ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس نیست.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عصر پنجشنبه در آیین تجلیل از یک هزار نفر مدافعان سلامت و کادر درمانی بیمارستان شهید دکتر بهشتی کاشان افزود: شهیدان جان خود را در راه خدمت به مردم در طبق اخلاص گذاشتند و تلاش کادر درمان کووید ۱۹ نیز تامین امنیت جسمانی آسیب‌دیدگان این بیماری است.

وی با قدردانی از خادمان سلامت خاطر نشان کرد: تجلیل از خدمات ارزنده کادر درمان وظیفه مردم و مسوولان است و فعالیت آنان اجر معنوی دارد و قابل ارزش‌گذاری نیست.

امام جمعه کاشان با تجلیل از خیرین سلامت که همواره در پشتیبانی از بیمارستان‌ها و مرکزهای درمانی حضور فعال دارند، تصریح کرد: مردم دارالمومنین این شهرستان همواره در انجام امور خیر پیش گام بوده‌اند، به نحوی که کاشان در پشتیبانی از کادر درمان در کشور همواره خوش درخشیده است.

در آیین تجلیل از مدافعان سلامت و کادر درمان بیمارستان شهید بهشتی کاشان که به مناسبت هفته بزرگداشت بسیج برگزار شد، ۲۲ نفر از افرادی که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند به نمایندگی از یک هزار نفر از تلاشگران این حوزه با اهدای گل و لوح تقدیر تجلیل شدند.

مجید فرهاد و محمد زارع جوشقانی شهیدان خدمت و مدافع سلامت شهرستان کاشان هستند.

بر پایه اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰۳ هزار و ۷۸۲ نفر به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند که از این شمار، تاکنون هفت هزار و ۷۶ نفر بیمار حاد تنفسی از بیمارستان‌های این ۲ شهرستان مرخص شده اند.

44 بیمار جدید حاد تنفسی در ۲۴ ساعت گذشته در کاشان و 10 بیمار در آران و بیدگل بستری شدند.

اکنون ۳۳۰ نفر بیمار حاد تنفسی در مرکز درمانی کاشان و ۳۸ نفر در شهرستان آران و بیدگل بستری هستند که ۸۹ نفر از کل بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی ۲ شهرستان بستری هستند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست ‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست ‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی، به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

به گفته سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ظهر دیروز (چهارشنبه) تا ظهر امروز (پنجشنبه)، طبق معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۹۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که ۲ هزار و ۴۳۹ نفر از آنها بستری شده‌اند و مجموع بیماران مبتلا به این ویروس تاکنون به ۹۰۸ هزار و ۳۴۶ نفر رسیده است.

بر پایه اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۴۸۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند که با احتساب این افراد مجموع درگذشتگان ناشی از این ویروس در کشور به ۴۶ هزار و ۶۸۹ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان