بیش از 90 درصد مردم بیجار پروتکل بهداشتی را رعایت می‌کنند


بیش از 90 درصد مردم بیجار پروتکل بهداشتی را رعایت می‌کنند

سنندج - ایرنا - فرماندار بیجار گفت: بیش از 90 درصد مردم، اصناف فعال، کارگران و کارمندان ادارات شهرستان پروتکل‌های بهداشتی در قالب طرح محدودیت‌های کرونایی را رعایت می‌کنند.

علی‌اکبر ورمقانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مردم بیشتر به بانک‌های عامل ملی و کشاورزی مراجعه دارند، اظهار داشت: روز گذشته از چهار بانک سطح شهر بازدید شد که با استفاده از پوشش پلاستیکی و نصب موانعی هم موجب فاصله گذاری شده و هم از نزدیک شدن مردم به باجه جلوگیری می‌کنند ضمن اینکه کارکنان و باجه داران از ماسک و دستکش استفاده می‌کردند.

فرماندار بیجار با بیان اینکه از روز شنبه و طبق دستورالعمل ستاد کرونای استان ورود و خروج خودرو از شهرستان با محدودیت جدی همراه است، اضافه کرد: از چهار ایستگاه پلیس راه و پلیس راهور در ورودی بیجار از همدان، تکاب، زنجان و سنندج نیز بازدید شد البته با اطلاع رسانی به موقع و رعایت مردم، حجم ترافیک بشدت کاهش یافته بود.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک یکی از موارد ضروری برای حضور در جامعه و دریافت خدمات است، افزود: در بازدید از مناطقی از حاشیه شهر و تعدادی نانوایی پر مراجعه در ساعات میانی روز، متاسفانه برخی افراد میانسال و کهنسال فاقد ماسک بودند که در محل برای این افراد ماسک تهیه و در اختیارشان قرار گرفت.

ورمقانی با اشاره به اینکه نانوایی سنتی و صنعتی در شیوع بیماری کووید ۱۹ در صورت عدم رعایت بهداشت تاثیرگذار هستند، یادآور شد: از پنج نانوایی که روز گذشته مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفت، تنها یکی در منطقه پردیس (ریگ سیاه سابق) موارد بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک برای کارگران را مورد توجه قرار داده بود و در دیگر خبازی ها این کار مهم انجام نمی‌شد که تذکر و اخطار بهداشت محیط به آنها داده شد.

فرماندار بیجار تاکید کرد: در جمع بندی کلی از وضعیت شهر می‌توان گفت هم مردم و هم نیروهای خدمات رسان نسبت به موارد تاکیدی وزرات بهداشت و درمان و ستاد کرونای شهرستان بی تفاوت نبوده و سهم خود را در رعایت بهداشت، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به درستی و خوبی انجام می‌دهند.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار با یک ماه وضعیت بحرانی و سیاه کرونایی و تدابیر سخت ستاد کرونا در تعطیلی بازاریان و اصناف، فعالیت ۵۰ درصدی ادارات دولتی به سمت وضعیت نارنجی نزدیک شده است و در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

هم اکنون چهار شهرستان استان شامل سنندج، کامیاران، مریوان و قروه در وضعیت قرمز و ۶ شهرستان استان شامل سروآباد، دیواندره، سقز، بیجار، دهگلان و بانه نیز در وضعیت نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا هستند.

در تمام شهرستان‌های استان در ۲ هفته اول آذر مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار تعطیل است و در شهرهای سنندج، کامیاران، مریوان و قروه ادارات خدماتی با ۵۰ درصد و سایر اداره‌ها با ۳۰ درصد نیرو و بقیه به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.

فعالیت دستگاه‌های خدماتی با ۷۰ درصد در شهرهای وضعیت نارنجی شامل سقز، بانه، سروآباد، بیجار و دیواندره و سایر اداره‌ها با ۵۰ درصد نیرو و بقیه به صورت دورکاری کار می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری