35 نقطه آسیب‌پذیردربرابر بارش‌ها در آبادان شناسایی شد


35 نقطه آسیب‌پذیردربرابر بارش‌ها در آبادان شناسایی شد

آبادان - ایرنا - شهردار آبادان گفت: 35 نقطه آسیب‌پذیر به هنگام بارش‌های شدید باران دراین شهر شناسایی و به پمپ دفع آبهای سطحی مجهز شدند.

محمودرضا شیرازی شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسیرهایی که مانع روان‌سازی آب در آبادان است لایروبی و آزادسازی شد تا شاهد خسارت‌های ناشی از بارش‌های شدید باران نباشیم.

وی افزود: سال گذشته ۱۹ نقطه آسیب‌پذیر در باران در آبادان شناسایی شده بود که امسال این نقاط به ۳۵ نقطه افزایش یافت و کار را برای کنترل روان‌آبها در هنگام بارش سیل‌آسای فراهم است.

شهردار آبادان گفت: برای مقابله با آبگرفتگی در سطح شهر یکهزار نفر از نیروهای خدمات شهری شهرداری در حالت آماده باش هستند و تجهیزاتی همچون ماشین آلات مکانیزه سنگین، سبک و پمپ‌های خودمکش در نقاط مختلف شهر برای مواقع مورد نیاز استقرار دارند.

شیرازی با اشاره به آمادگی شهرداری برای بارندگی بالای ۵۰ میلیمتر بیان کرد: با تعامل بین بخشی بخصوص پالایشگاه، آبفا و جهاد کشاورزی ۳۵ پمپ در اختیار شهرداری قرار گرفته و شهرداری آبادان آمادگی کامل دارد تا مشکل آبگرفتگی احتمالی در نقاط مختلف شهر را به سرعت رفع کند.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از آبگرفتگی معابر، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و نیروهای امدادی و عوامل خدماتی شهرداری در آماده‌باش کامل هستند.

شهردار آبادان گفت: به شهروندان این اطمینان را می‌دهیم که تمام مسیرها، انهار، رودخانه‌ها و کانال‌های آب به طور مداوم رصد می‌شوند تا هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

نخستین بارش ۲۴ میلیمتر باران در آبان ماه سال جاری باعث آبگرفتی معابر و سیلابی شدن خیابان‌ها در برخی مناطق آبادان شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصمیمی برای برگزاری حضوری امتحانات دانشگاه آزاد خوزستان گرفته نشده است