200 مددجوی کمیته امداد خوی صاحب شغل شدند


200 مددجوی کمیته امداد خوی صاحب شغل شدند

‌ارومیه- ایرنا- مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) خوی با اشاره به اینکه اشتغال مددجویان نخستین گام در خودکفایی خانواده‌های زیرپوشش است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون در این راستا 200 مددجوی این نهاد در این شهرستان صاحب شغل شده‌اند.

قادر ولی‌نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سهمیه امسال جهت اشتغال مددجویان این شهرستان ۵۰۵ نفر بود که برای این منظور ۱۶۷ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است افزود: در هشت ماهه امسال از این تعداد برای ۲۰۰ نفر شغل ایجاد شده است و برای بقیه نیز تا اخر سال اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: برای صاحب شغل شدن این افراد، ۷۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا پرداخت شده که بخش عمده آن از طریق صندوق ولایت کمیته امداد است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خوی با اشاره به تنوع شغلی مددجویان اظهار کرد: هر مددجوی متقاضی شغل و وام با نوع تخصص خود و با مشاوره گیری از کارشناسان این نهاد وارد بازار کار شده و در جهت خرید و بازاریابی محصولات نیز این نهاد کمک‌های لازم را به آنها می‌کند.

"ولی‌نژاد"،افزود: در این راستا امسال برای هزار نفر مددجو نیز مشاوره شغلی و برای ۲ هزار نفر نیز مشاوره کارشناسی فنی انجام گرفته است.

وی عمده‌ترین مشاغل ایجاد شده برای این مددجویان را قالی‌بافی، پرورش قارچ و صنوف مختلف صنعتی عنوان کرد و افزود: در این راستا ۵۰ مددجو نیز به مراکز کاریابی این شهرستان معرفی شده‌اند که از این تعداد تاکنون ۱۶ نفر صاحب شغل شده‌اند.

وی اضافه کرد: هم‌اینک حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که برنامه‌ریزی‌ها برای خودکفایی تدریجی این خانواده‌ها در دستور کار قرار دارد.

ولی نژاد تاکید کرد: پس از اشتغال پایدار این مددجویان، تنها کمک هزینه حمایتی از خانواده آنان حذف می‌شود و دیگر کمک‌های مادی و معنوی همچنان ادامه می‌یابد.

خوی با ۳۸۵ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان‌غربی قرار گرفته و دومین شهر پرجمعیت استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید