خیران 342 میلیون تومان برای ساخت خانه دایه طوبی کمک کردند


خیران 342 میلیون تومان برای ساخت خانه دایه طوبی کمک کردند

سنندج - ایرنا - رییس اداره بهزیستی کامیاران گفت: خیران و نیکوکاران برای ساخت خانه دایه طوبی (مادر 2 معلول ذهنی) ساکن روستای کوله ساره در شهرستان کامیاران، 342 میلیون تومان وجه نقد کمک کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، همین چند روز پیش در یک پیج اینستاگرامی آرمان رحمانی یکی از خیران شهرستان ویدیوئی از وضعیت محل سکونت یک مادر دارای ۲ معلول ذهنی در روستای کوله ساره کامیاران منتشر و در آن شماره حسابی برای جمع آوری کمک‌های مردمی به این خانواده اعلام شد.

همان خیر درست چند روز پس از اعلام شماره حساب در صفحه خود از تکمیل هزینه اعلام شده خبر داد؛ هر چند این ویدیو بارها در فضای مجازی باز نشر و واکنش‌های مختلفی به همراه داشت اما گویی همت مردم و خیران برای ساخت سرپناه برای این خانواده بارزترین عکس‌العمل به این فیلم کوتاه بود.

هر چند عملیات ساخت منزل مسکونی دایه طوبی از تابستان امسال با آزاد سازی قسط اول تسهیلات طرح مسکن محرومان آغاز شده بود اما بدلیل برخی مشکلات خانوادگی وی این کار راکد مانده بود اما این خیر توانست باجمع آوری مبلغ مورد نیاز مجددا بانی شروع دوباره احداث این خانه باشد.

رییس اداره بهزیستی کامیاران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تقدیر از این خیر جوان اظهار داشت: تاکنون ۳۴۲ میلیون تومان وجه نقد برای ساخت مسکن این مادر کامیارانی جمع آوری شده و هم اکنون تحت نظارت بانی جمع آوری (آقای رحمانی) و این اداره برای ساخت این سرپناه هزینه‌ می‌شود.

حبیب‌اله ابراهیمی با بیان اینکه از سه روز قبل عملیات احداث این منزل مسکونی مجددا آغاز شده است، افزود: در نظر داریم هزینه کرد مبلغ جمع آوری شده با نظارت شورای اسلامی روستا، دهیار، خیر، این اداره و بنیاد مسکن برای ادامه مراحل هزینه شده و خرید لوازم اساسی منزل برای این خانواده توانخواه از محل کمک‌های خیران نیز در دستور کار است.

وی اضافه کرد: همچنین تا تکمیل مسکن دایه طوبی، بهزیستی شهرستان به منظور تامین مسکن موقت نسبت به کرایه یک خانه در روستا اقدام کرده و مقرر شده ماهانه ۳۰۰ هزار تومان نیز به صاحبخانه پرداخت کند.

رییس اداره بهزیستی کامیاران افزود: این اداره از ۲ سال پیش با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بهره مندی این خانواده از طرح مسکن محرومان اقدام کرده و در سال جاری نیز اقدام به خاکبرداری بخشی از زمین مسکونی خانواده دایه طوبی کرده است.

ابراهیمی اظهار داشت: در این راستا امسال ۱۷ میلیون تومان شامل قسط اول تسهیلات مسکن محرومان را در شماره حساب این مادر آزاد کرد اما پیکی از پسران وی (که از نظر جسمی و ذهنی سالم و متاهل نیز است) این مبلغ را به نفع شخص خود هزینه کرده است.

وی تاکید کرد: این خانواده از سال ۱۳۷۲ تاکنون زیر پوشش خدمات بهزیستی بوده و به صورت منظم مستمری و کمک هزینه معیشت آنان در این سال‌ها پرداخت شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کردستان هشتم آذر امسال پس از انتشار کلیپ وضعیت مسکن دایه طوبی، در گزارشی با عنوان «خانه دایه طوبی» به این مساله پرداخته بود.

هم اکنون چهار هزار و ۹۰۰ نفر در قالب ۲ هزار و ۳۰۰ توانخواه و یک هزار خانواده بدسرپرست و بی سرپرست تحت پوشش خدمات بهزیستی در شهرستان کامیاران هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زایمانی که بین 4.5 میلیون وضع حمل یک بار اتفاق می افتد !