303 هزار نفر در شهرستان اردبیل غربالگری شد


303 هزار نفر در شهرستان اردبیل غربالگری شد

اردبیل-ایرنا - فرماندار اردبیل گفت:در اجرای طرح شهید سلیمانی 79 هزار خانوار باجمعیت 303 هزار نفر در این شهرستان غربالگری شده‌اند و با شناسایی مبتلایان، آنها تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار گرفتند.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، مسعود امامی یگانه در جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونای شهرستان اردبیل افزود: این طرح در راستای شناسایی افراد مبتلا و خدمات رسانی بسیار تاثیرگذار بوده و همکاری مردم هم در این زمینه ستودنی است.

وی با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در اردبیل و ابلاغیه ستاد ملی کرونا مبنی بر تمدید یک هفته‌ای اجرای محدودیت‌ها در این شهر افزود: با همکاری دستگاه‌های متولی، بازاریان، اصناف و مردم؛ این طرح با جدیت اجرا می‌شود.

او با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم اظهار کرد: شهروندان از برگزاری مراسم ترحیم چه در منزل و آرامستان‌ها خودداری کنند و مراسم تشییع و خاکسپاری نیز با حضور محدود بستگان درجه یک برگزار شود.

امامی با بیان اینکه دراین زمینه نظارت‌ها تشدید می‌شود ،افزود: از مردم تقاضا داریم که برای سلامتی خود و خانواده‌هایشان از حضور در آرامستان خودداری کنند.

به گفته وی، تاکسی‌های درون شهری نیز ملزم به سوارکردن سه سرنشین هستند و باید برای پیشگیری از ویروس کرونا از اضافه کردن سرنشین اضافی خودداری کنند.

وی گفت: محدودیت‌های ‌کرونایی در راستای ارج نهادن به سلامت مردم انجام می‌شود و اگر در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای محدودیت‌ها کوتاهی شود، شاهد داغدار شدن خانواده‌ها خواهیم شد.

فرماندار اردبیل از تشدید نظارت‌ها در اصناف و بازار اردبیل خبر داد و افزود: تذکرات وتوصیه‌ها مبنای کار بوده و در صورت عدم تمکین به اجرای محدودیت‌های کرونایی واحدهای صنفی متخلف پلمب و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

امامی یگانه گفت: به مطالبات، دغدغه‌ها و مشکلات اقتصادی بازاریان و اصناف آگاه هستیم ولی شرایط کرونایی اردبیل قرمز بوده و باید با همراهی همگان شرایط را به روال قبلی برگردانیم.

وی اظهار کرد: در اجرای محدودیت‌های کرونایی ۱۲۰ واحد صنفی که به اجرای محدودیت‌های کرونایی پایبند نبوده در شهر اردبیل پلمب شدند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان