میزان دید افقی در جاده‌های کردستان به 50 متر رسید


میزان دید افقی در جاده‌های کردستان به 50 متر رسید

سنندج - ایرنا - مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: مه غلیظ صبحگاهی در جاده‌های برون شهری این استان حاکم و موجب کاهش شدید دید رانندگان در برخی مناطق تا عمق 50 متر شده است.

دانش زندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پدیده هم اکنون در بیشتر جاده‌های ارتباطی بین شهری استان موجب اختلال در تردد شده که پیش بینی می‌شود در برخی از نقاط تا ظهر فردا نیز تداوم داشته باشد.

وی اضافه کرد: محور سقز - بانه با حداکثر ۲۰ تا ۵۰ متر کمترین میزان دید افقی را دارد و پس از آن محورهای دیواندره - بیجار و دیواندره - سقز دیگر جاده‌هایی هستند که پدیده مه گرفتگی شدید با حداکثر دید حدود ۲۰۰ متر دارند.

زندی یادآور شد: شدت مه گرفتگی در محورهای سنندج - همدان، سنندج - دیواندره و سنندج - مریوان نیز نسبتا زیاد بوده و حداکثر دید افقی در این جاده‌ها حدود ۴۰۰ متر است.

هواشناسی برای امروز شنبه جو اغلب نقاط استان را نسبتا پایدار پیش بینی کرده که در این مدت به جز پوشش ابر، در پاره‌ای نقاط مه (عمدتا مناطق شمالی و شرقی) و گاهی وزش باد ملایم پدیده دیگری وجود ندارد.

طرح زمستانی راهداری و پلیس راه همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز شد.

در طرح زمستانی سال گذشته ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت آماده باش و ۲۴ ساعت در خدمت مسافران هستند. راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی