273 دستگاه چراغ چشمک زن سولار در راه‌های سیستان وبلوچستان نصب شد


273 دستگاه چراغ چشمک زن سولار در راه‌های سیستان وبلوچستان نصب شد

زاهدان- ایرنا- سرپرست اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از تعمیر و نصب 273 دستگاه چراغ چشمک زن سولار به منظور افزایش ایمنی و مناسب سازی تقاطع‌ها و دوربرگردان‌های راه‌های این استان در سالجاری خبر داد.

امین سنچولی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: چراغ‌های هشداردهنده سولار در طول روز انرژی خورشید را ذخیره کرده و در هنگام شب و نبود دید کافی، فرصت بیشتری را برای کاهش سرعت و تصمیم‌گیری در اختیار رانندگان قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: کارشناسان این اداره همچنین در این مدت به منظور ارتقای سطح ایمنی کاربران جاده‌ای اقدام به خط کشی راه‌ها در سطح ۷۶۸ کیلومتر، نصب شیار لرزاننده به طول ۵۰۶ کیلومتر و تعمیر و نصب تعداد ۱۵۷ گاردریل در مسیرهای ارتباطی تحت پوشش کردند.

سرپرست اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌وبلوچستان نصب ۹۸۹ عدد علائم ایمنی و ساخت و همچنین بازسازی ۱۱۲ متر مربع تابلو اطلاعاتی را از دیگر اقدامات اداره ایمنی، ترافیک و حریم راههای این اداره‌کل در سالجاری عنوان کرد.

وی سرقت علائم ایمنی را یکی از معضلات در سیستان‌وبلوچستان عنوان کرد و افزود:کاربران جاده و همچنین شهروندان در صورت مشاهده هرگونه سرقت و یا خرید و فروش علائم و تجهیزات ایمنی جادهای مراتب را به سامانه‌های تلفنی، پیامکی و اینترنتی ۱۴۱ اطلاع دهند تا در کوتاه زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


70 عکس صبح بخیر انگیزشی با جملات مثبت و امید بخش