محدودیت های کرونایی در رضوانشهر تشدید می شود


محدودیت های کرونایی در رضوانشهر تشدید می شود

رشت - ایرنا - فرماندار رضوانشهر با اشاره به تغییر وضعیت این شهرستان طی روزهای اخیر از زرد به نارنجی و افزایش آمار مبتلایان و بستری های کرونایی گفت : از امروز با اعمال قوانین سختگیرانه برای حفظ سلامتی مردم فعالیت برخی از صنوف و مشاغل ممنوع و محدودیت ها افزایش می یابد.

محمود قاسمی روز شنبه در جلسه فوق العاده قرارگاه ستاد مقابله با ویروس کرونا در رضوانشهر افزود : قهوه خانه ها، قلیان سراها، سالن های ورزشی و استخر های سرپوشیده، سالن های زیبایی زنانه، بازارهای هفتگی، بازار دام و غیره باید تا اطلاع بعدی تعطیل می شوند.

وی عنوان کرد : برای اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی کرونا به افراد فاقد ماسک و کسانی که این موارد را رعایت نمی کنند، در سطح ادارات خدمات ارائه نخواهد شد.

وی بیان کرد: هم اکنون هیچ نقطه زردی در سطح استان گیلان نداریم و تمامی شهرستان های زرد به نارنجی تغییر وضعیت دادند و در این وضعیت باید تلاش کنیم تا به نقطه مطلوب و سفید برسیم.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی از سوی سپاه این شهرستان مبنی بر غربالگری خانوار ها با هدف مقابله با ویرس کرونا افزود : با کمک سپاه، بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر، شهرداران و بخشداران، این طرح بصورت خانه به خانه در حال اجراست.

فرمانده سپاه ناحیه رضوانشهر هم در این جلسه گفت: طرح شهید سلیمانی با بکارگیری ۱۵۹ نفر از بسیجیان این شهرستان بخصوص بسیجیان جامعه پزشکی و در قالب گروه های آموزش دیده ۳ نفره با تجهیزات پزشکی به منظور شناسایی و غربالگری ۲۲ هزار و ۲۴۶ خانوار آغاز شده است.

سرهنگ پاسدار سید جلیل قاسمی افزود: طبق سرکشی ها و غربالگری های انجام شده از خانوار های این شهرستان بسیاری از مردم درگیر این ویروس خاموش هستند و بصورت عادی به زندگی ادامه می دهند.

وی عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح تعداد ۵۲ دهیار با ما همکاری می کنند و تا کنون ۴۳ هزار عدد ماسک در سطح دو بخش پره سر و مرکزی این شهرستان از سوی دهیاران در اختیار ما گذاشته شده است تا بصورت رایگان به خانوار های روستایی تحویل دهیم.

سرهنگ قاسمی افزود: با توجه به اینکه امکان قرنطینه خانگی در سطح بسیاری از خانوار ها برای آنان وجود ندارد، احتمال می رود که در آینده نزدیک برای نگهداری افراد درگیر با ویروس کرونا از طرح قرنطینه هتلی استفاده کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان هم در این جلسه گفت: تا اطلاع ثانوی هیچ مجوزی برای برپایی جشن های عروسی و غیره در اماکن این شهرستان داده نمی شود.

سرهنگ دوم امیر وهاب زاده افزود: متأسفانه شاهد عادی پنداری شرایط از سوی بعضی افراد هستیم و همچنان مجالس عروسی و عزا وغیره در جای جای این شهرستان برپا می شود.

وی ادامه داد : در راستای اجرای دستورالعمل های ستاد ملی کرونا و برای حفظ و سلامتی مردم عزیز این شهرستان، اقدام به پلمپ ۱۰ واحد قلیانسرا و قهوه خانه در سطح این مناطق کردیم.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۲ بخش بنام های مرکزی و پره سر و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خط و نشان یک مقام ارشد یمنی برای دشمنان / با آتش بازی نکنید