پنج جشنواره فرهنگی خراسان جنوبی در فضای مجازی برگزار شد


پنج جشنواره فرهنگی خراسان جنوبی در فضای مجازی برگزار شد

بیرجند - ایرنا - معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال پنج جشنواره و برنامه مهم فرهنگی در استان با توجه به شیوع ویروس کرونا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برگزار شد.

محمود رمضانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع کرونا برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی در این استان به سمت فضای مجازی هدایت شده‌ است.

وی بیان کرد: در سال جاری برنامه‌های بزرگداشت روز صنعت چاپ و تقدیر از فعالان این حوزه، جشنواره شعر و ادب فارسی، برنامه‌های روز خبرنگار، برنامه‌های هفته کتاب و جشنواره سوگواره شعر عاشورایی در بستر فضای مجازی برگزار شد.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: همچنین جشنواره شعر فجر استان همزمان با دهه فجر برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: شب‌های شعر استان به مناسبت‌های مختلف به صورت مجازی برگزار می‌شود که از ابتدای امسال ۵۰ مراسم شب شعر را با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برگزار کردیم.

رمضانی عنوان کرد: اولین سوگواره استانی شعر عاشورایی و دفاع مقدس با عنوان «مشق دلدادگی» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و ایام محرم و صفر امسال به صورت مجازی در حال برگزاری است که تاکنون ۳۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شده و اختتامیه آن به زودی برگزار می‌شود.

وی گفت: اشعار برگزیده این جشنواره در کتابی چاپ و به منتخبان اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این اداره ‌کل از طرح‌های پژوهشی در حوزه فرهنگ مردم خراسان حمایت می‌کند افزود: تا پایان سال جاری نیز با هدف حمایت از ناشران و نویسندگان، ۱۰۰ میلیون تومان خرید کتاب انجام خواهیم داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل روز معلم | عکس تبریک روز معلم